Problem med billackerare, vad göra?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
*suck*

Man blir SÅ trött!!!

Skulle hämta ut en motorhuv & en front som varit på lackering, hade lite taskiga vibbar från början.

Huven hade MINST 30 "noppror" dessutom en STOR fläck som såg förjävlig ut i mitten...typ som att man hade sprayat med sprayburk...dagisnivå. :va

Då föreslår en av förmågorna at "det där kan vi polera"
Nej sa jag, det kan ni inte... :3freak

Så nu ska den våtslipas & få ny klarlack, även om jag ej tror att det blir bättre.

Hur noga ska man vara? hur mycket vågar man gnälla?
Jag planerar inte att betala en krona innan jag är nöjd, men vad ska man göra om dom klåpar sig IGEN? dött lopp...
Kan man bara ta sakerna & gå..utan att betala.

Problemet är att vi har kommit överrens om "fast pris" så att säga...

Vad skulle ni gjort?

HönaPower skrev:
"det där kan vi polera"

QUOTE]

Varför i helvete hade de då inte gjort det :va Ser de inte själva vad de håller på med så ska de nog byta jobb. Ge dig inte förrens du får ett snyggt arbete utfört.

Som kund som betalar fullt pris (listpris) så ska du begära att den är helt 100%-ig. Efter att ha jobbat som lackerare ett tag så vet jag själv hur knepiga en del kunder som tar emot sådant jag själv skulle kasta på tippen. Men sen finns det de som är nogranna med att det ska vara helt felfritt, och det är roligare att lämna grejjerna till en sådan kund som sedan säger att det ser kanon ut, än en som säger "ja det duger".
Vi hade en kund en gång som kom in med en solblekt saab 900 (röd såklart) som försäkringsärende med krockade dörrar på höger sida. Det såg inte klokt ut när det var klart och kunden ville givetvis inte ta emot bilen. I det fallet kan han inte göra någonting då de nya ytorna var helt felfria och med original-kulör (polerade en liten plätt mot de nya ytorna, det var exakt samma nyans).
Men i ditt fall är det bara att kräva att det blir bra, dock har de minst en gång på sig att göra om jobbet, därefter kan du be dem dra åt *******. Och betala bara för underarbetet om det är bra, resten ska de inte ha något för. Är det försäkringsjobb så kräver du att det är felfritt, ska se ut som innan om inte bilen är helt kass.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8