Problem med bildsparning via Explorer(blir alltid BMP)

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
När jag formaterade om så blev jag enormt lycklig för att tidigare har jag inte kunnat högerklicka på bilder i explorer och spara som filnamnet eller det filformat det redan är komprimerat i, det kunde jag nu. Nu har jag då uppdaterat XP med både SP1 och SP2(största misstaget någonsin)... och nu har det kommit tillbaka. Varje gång man får upp en bild och man högerklickar så blir det *.bmp. Jävla skit är det för inte bara det att bilder blir onödigt stora utan man måste göra om varje bild till jpeg/gif/png om man skall publicerade dom t.ex. här på sh.com för att få rätt storlek. HJÄLP MIG! :huvet :mad: :4skrika

rensa temporära internetfiler och starta om browsern så brukar det lösa sig. Vad menar du är problemet med sp2? Det fungerar utmärkt hos mig..

Zam skrev:
rensa temporära internetfiler och starta om browsern så brukar det lösa sig. Vad menar du är problemet med sp2? Det fungerar utmärkt hos mig..

Är du helt säker på vad jag menar och vad jag vill ha hjälp med?

Jag är inte dum, om du inte har en bra lösning på problemet, varför då skriva ngt?

Edit: När ovanstående skrevs var författaren i ett irriterat och lågiq-baserat tillstånd. :näsblod

Last edited:
Josafan skrev:
Är du helt säker på vad jag menar och vad jag vill ha hjälp med?

Jag är inte dum, om du inte har en bra lösning på problemet, varför då skriva ngt?

Det ÄR lösningen på problemet, dumbo! :tungan Annars sök, jag har svarat på det här en gång innan vill jag minnas.
Det har som ovan talare påpekar, inget med SP att göra överhuvudtaget utan IE...

O här har du svaret från MS
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;810978

Last edited:
Ja du jävlar det var fanimej sant. Trodde verkligen inte att det var en lösning på problemet då det var helt osannolikt. Men så är det väl med Microsoft antar jag. :tungan

Jag ber om ursäkt till Zam för att jag inte lyssnade. :pannkyss Lät som en helt knäpp lösning, men det funkade och det är ju det som är viktigast.

Tur att man har sh.com... :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back