Problem med bensinlampan?

"Jimbo"

janos
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
TL1000S
Tjena gott folk! Vet någon varför min bensinlampa tänds fasän att tanken är halvfull? Började lysa igår så jag svänger in för att tanka. Fick i för 110 kr sen var det stopp. Jag har en R1-00

Jimbo skrev:
Tjena gott folk! Vet någon varför min bensinlampa tänds fasän att tanken är halvfull? Började lysa igår så jag svänger in för att tanka. Fick i för 110 kr sen var det stopp. Jag har en R1-00
Den rymer inte mera soppa än för en dryg hundring ;)

Jimbo skrev:
så var min oxå.. kommer inte ihåg hur mycket reserven rymmer. 3-4 liter kanske. sen blinkar den ju när man svänger.. och du SVÄNGDE ju in på macken :D

Jimbo skrev:

-99an rymmer 18liter varav 4liter är "reserv", -00an är någonstans i närheten av det.

Säg att soppan kostar 10kr/l (lågt räknat) så fick du i max 11liter, då ska du ha 7 liter kvar och då tycker jag att den larmar lite tidigt.

Svängde du av bums när lampan tändes eller han du åka ytterligare några mil?

Visst givaren kan indikera vid kraftigt nerlägg.
Kör en tank till och ha koll på hur mycket du har kört (för att slippa soppatorsk) och se om det blir samma sak, i såfall har du troligtvis något fel på din nivågivare i tanken, den är inte så svår att byta eller kolla upp :)

Jag har fått uppfattningen att min R6:a larmar lite för tidigt också. Borde vara 2-3 liter kvar tills reservlampan tänds men ändå gör den det (även vid körning rakt fram på motorväg...)

Vad klagar ni över?
750R -96 börjar först blinka för att sen lysa konstant när den börjar få ännu sämre med soppa.
När lampan började blinka på min 750R -96 första gången svängde jag in på nästa mack, 400 meter bort, för att tanka. Fick rulla fram de sista metrarna till pumpen, hade slut på soppa. Hur långt kommer man när lampan lyser konstant? 1 meter? :D

Att lampan tänds lite tidigt låter väl nästan som ett i-landsproblem? :7peta :hihi

Själv kör jag nästan uteslutande på trippen. Soppamätare, vare sig det är bil eller hoj, är billigt dynga som inte duger till särskilt mycket. Trippen är åtminstone lite säkrare.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg