H Svensson
Mister
Hej!
Jag har en Suzuki GSX 750ES '84 som krånglar.
Efter vintern upptäckte jag att oljan var helt blaskig och stank bensin. Bytte den och fyllde på ny olja (för 450:-
). Eftersom bensinkranen stått i läge "ON" hela vintern så trodde jag felet berodde på detta.
Tankade även full tank. Det tog två dagar innan oljan återigen var full med bensin. Säkert två liter bensin hade runnit ner i oljan. Bensinkranen stod i det tredje läget (inte "ON" och inte "RES", men den tredje, kommer ej ihåg vad det står där). Beställde då ny bensinkran som ej ännu kommit.
Igår pratade jag med en kompis som har en GSX750E '98 och han menar att bensinkranen ej har något läge där den är helt avstängd. Han trodde att det "tredje" läget är för vinterförvaring?
Isf. så är det ju inget fel på min bensinkran? Då måste ju felet ligga någonstans i förgasaren?
Någon som kan reda ut detta åt mig? Jag ska köra upp på fredag, klarar jag det så är mitt problem AKUT
Jag har en Suzuki GSX 750ES '84 som krånglar.
Efter vintern upptäckte jag att oljan var helt blaskig och stank bensin. Bytte den och fyllde på ny olja (för 450:-
). Eftersom bensinkranen stått i läge "ON" hela vintern så trodde jag felet berodde på detta.Tankade även full tank. Det tog två dagar innan oljan återigen var full med bensin. Säkert två liter bensin hade runnit ner i oljan. Bensinkranen stod i det tredje läget (inte "ON" och inte "RES", men den tredje, kommer ej ihåg vad det står där). Beställde då ny bensinkran som ej ännu kommit.
Igår pratade jag med en kompis som har en GSX750E '98 och han menar att bensinkranen ej har något läge där den är helt avstängd. Han trodde att det "tredje" läget är för vinterförvaring?
Isf. så är det ju inget fel på min bensinkran? Då måste ju felet ligga någonstans i förgasaren?
Någon som kan reda ut detta åt mig? Jag ska köra upp på fredag, klarar jag det så är mitt problem AKUT