Problem med bakdäck!

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09
Behöver hjälp snarast:)

Tjena!

Jag har ett problem som jag skulle behöva bli av med inom den närmaste timmen och hoppas att jag kan få hjälp med det. Jag hoppas det är något som jag inte har tänkt på, är ju trots allt morgon och tankeverkstan går inte på fulla varv. Hur som helst, till problemet.

Jag har precis bytt bakdäck på en Sukka Rmx -250 och allting sitter på, däremot så sitter bakdäcket ett par cm snett, och detta har blivit en omöjlighet att justera. Det känns som att själva axeln är sne, dvs den som går igenom nav,ok och sving. Eftersom att när jag försöker justera däcket så hamnar höger sida alltid en bit längre fram. Har dragit ut axeln och kontrollerat att den är rak, vilket den är och även kontrollerat att distanser sitter rätt, vilket dom måste göra då däcket inte går på annars. Det är inte första gången jag byter däck utan har gjort det ett flertal ggr och har aldrig haft problem med justeringen.

Tycker dock att däcket ser lite större ut nu än tidigare däck, men dimensionen är rätt och det kan rulla utan problem. Det tar heller inte i nånstans när jag försöker justera däcket.

Är det någon som vet vad det kan vara som har gått snett? Känns som en dum fråga då det borde vara tusen ggr lättare för mig att åtgärda det då ni inte har möjligheten att ta en titt på det, men saken är den att jag förstår inte vad som kan var fel på skiten.

Tacksam för snabba svar, ska nämligen ut till närmaste grustag om nån/några timmar.
;>

EDIT: La märke till att oket låser skivan och därav går det inte att juster ena sidan så bra, pga då låser sig skvan helt och ligger emot. Men varför? Försökte att byta distanserna och sätta på dom tvärtom mot så dom sitter nu och det resulterade i attoket inte gick på, dock med liten marginal. Men då måste i alla fall distanserna sitta rätt..

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...