Problem med Azureus

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Av någon anledning kan jag inte surfa längre om jag har Azureus liggande i bakgrunden. Tidigare har det funkat. Nu funkar det INTE, och jag har inte ändrat några inställningar.

Om jag öppnar explorer med Azureus på så står det bara "Detecting proxy settings" och sen får jag "The page cannot be displayed"

Någon som vet vad det här beror på?

Last edited:
Starstriker skrev:
Ingen som kan komma med tips?

Har inga direkta idéer...när jag har haft strul med Azureus så har det haft med default porten att göra...men å andra sidan så har det ju funkat för dig innan...så jag borde kanske bara hålla käften och gå och lägga mig :huvet

Mr K skrev:
Har du XP SP2? Har du patchat TCPIP skiten?
http://wiki.bitcomet.com/help/BitComet_FAQ#What_is_the_4226_issue_in_Windows_XP_SP2.3F

What is the 4226 issue in Windows XP SP2?
Windows XP SP2 limits the number of TCP connection attempts to 10 (quite small ). If there are more concurrent TCP connection attempts, Windows generates a warning: EventID 4226: TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts. You can go to Xp's Admin tool, event viewer, look in system tab and notice tcpip entry (with yellow warning sign). The detailed discription can be found in Microsoft documentation: Event 4226, EVENT_TCPIP_TCP_CONNECT_LIMIT_REACHED (http://go.microsoft.com/fwlink/even...0&FileName=xpsp2res.dll&FileVer=5.1.2600.2180)

In Windows XP SP2 there are only 10 concurrent TCP connection attempts possible, while in SP1 it has not been limited. (A connection attemp is a query to a computer, if it accept the TCP connection or not. If the computer is for example no more existent, it will be waited for a few seconds, until a timeout occurs and the connection attemp get canceled. )

[edit]Do I need to patch tcpip.sys for 4226 issue in Windows XP SP2?
BitComet 0.55 or above can work correctly under Windows XP SP2 without patch. However, limiting the connection attempt by the system may result in a slower speed at the beginning of downloading, since fewer peers can be connected at the same time. For those behind a NAT or firewall, the thrid-party [ http://www.lvllord.de/ patch] for tcpip.sys to fix that SP2 issue is still recommended.

Muggen skrev:
Mitt bästa tips är att använda www.utorrent.com istället.
Precis som azureus men inte javabaserat! (slukar inte massa ram)

Jag har bytt till uTorrent, men det hjälpte föga. Visst, det tar mindre minne men det funkar inte att surfa överhuvutaget när jag laddar ner något. MSN går inte igång. Inget.

Vetefan vad som är fel :confused:

TROR jag patchade TCPIP-grejjen för länge sedan.......

Vad göra?

Mr K skrev:
http://wiki.bitcomet.com/help/BitComet_FAQ#What_is_the_4226_issue_in_Windows_XP_SP2.3F

What is the 4226 issue in Windows XP SP2?
Windows XP SP2 limits the number of TCP connection attempts to 10 (quite small ). If there are more concurrent TCP connection attempts, Windows generates a warning: EventID 4226: TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts. You can go to Xp's Admin tool, event viewer, look in system tab and notice tcpip entry (with yellow warning sign). The detailed discription can be found in Microsoft documentation: Event 4226, EVENT_TCPIP_TCP_CONNECT_LIMIT_REACHED (http://go.microsoft.com/fwlink/even...0&FileName=xpsp2res.dll&FileVer=5.1.2600.2180)

In Windows XP SP2 there are only 10 concurrent TCP connection attempts possible, while in SP1 it has not been limited. (A connection attemp is a query to a computer, if it accept the TCP connection or not. If the computer is for example no more existent, it will be waited for a few seconds, until a timeout occurs and the connection attemp get canceled. )

[edit]Do I need to patch tcpip.sys for 4226 issue in Windows XP SP2?
BitComet 0.55 or above can work correctly under Windows XP SP2 without patch. However, limiting the connection attempt by the system may result in a slower speed at the beginning of downloading, since fewer peers can be connected at the same time. For those behind a NAT or firewall, the thrid-party [ http://www.lvllord.de/ patch] for tcpip.sys to fix that SP2 issue is still recommended.

Vad innebär detta, jag fattar inte riktigt.
Om man ska ha mer än tio källor så stoppar sp2's standardinställningar detta, eftersom sp2 endast tillåter 10 tcp potar öppna samtidigt?
jag upplever nämligen nedladdningen av torrents som jävligt långsam.

Jag fattar inte riktigt heller det där. Visst, nedladdningen ÄR långsam, men det kan jag leva med.

Däremot SUGER det att inte kunna använda datorn under tiden som man tankar ner. INGET som har med internet funkar... (Kanske funkar att streama ner musik via Winamp, men thats it)

crashtestdummy skrev:
Om man ska ha mer än tio källor så stoppar sp2's standardinställningar detta, eftersom sp2 endast tillåter 10 tcp potar öppna samtidigt?

crashtestdummy skrev:
precis .... ladda hem patchen och öppna hur många portar du vill .... (eller ifalll en jävla massa ... kommer inte ihåg men över 100000st) som det är default i sp1 eller win2k

Mr K skrev:
precis .... ladda hem patchen och öppna hur många portar du vill .... (eller ifalll en jävla massa ... kommer inte ihåg men över 100000st) som det är default i sp1 eller win2k

Well, som jag sa så patchade jag för länge sedan. Kanske går det snabbare at tanka torrents, men inte fan går det att surfa samtidigt (well, det funkade ett tag.....)

Starstriker skrev:
Well, som jag sa så patchade jag för länge sedan. Kanske går det snabbare at tanka torrents, men inte fan går det att surfa samtidigt (well, det funkade ett tag.....)

Kör du trådlöst?

korvgubbe skrev:
Kör du trådlöst?

Well. Nix. Men routern är trådlös för att jag ska kunna köra med min bärbara när det krävs.

Hmm. Kanske är nåt med konfigurationen av routern?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg