Problem med avgassystemet...

Katte.N

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
Hojlös
Hej alla glada.
Var ute och körde med Burn energi dryck under kutsen "smart" :huvet
När vi kommer fram märker jag hmm va det gott det luktar här, sockervadd nästan. Men nej, då har burken pajat och runnit ner på avgassystemet :mad: Har letat runt va man kan få bort det med på nätet, testat krom polish, tom lämnat in röret till Mr Cap, dom fick inte bort det heller... så nu undrar jag ifall nån av er kära läsare har haft liknande problem elr har bra tips som kan hjälpa? :Bugar

Bifogar bild.

Tack på förhand/K

Bifogat

• Bild082.jpg
    Bild082.jpg
    171.3 KB · Visningar: 92
  • Bild083.jpg
    Bild083.jpg
    179.5 KB · Visningar: 88
Har du prövat med lösningsmedel och det inte funkar får du testa med något som har en "slipande" effekt. Typ autosol

sitter de så jävligt skulle jag ha våtslipat och sedan polerat upp de igen. De är ju bara ett slätt, blankt rör du kan inte misslyckas. :tummenupp

Har inte testat lösnings medel, va kan man använda??
Jo det sitter på ett F**kt Upp ställe, första man ser är BAM, feta fläcken, har funderat på att våt slipa, frågan är om man kommer kunna polera upp det igen, annars är hela röret åt helvete.

Har råkat ut för samma sak med energidryck i kutsen, men som tur var klarade sig avgaset från stänk, men hela bakdelen av hojen inkl. däck och fälg behövde en rejäl tvätt :näsblod:gnissla Måste fixa något fodral eller något så man kan ha med sig energidryck i hojen. Kanske borde tejpa ihop en rulle av liggunderlag som man kan skjuta in burken i:va

Tack för alla svaren, ska testa med lösnings medel först, funkar det inte så får jag väl våt slipa, suger pung detta :död
Hade jag haft Red Bull skulle aldrig det ske :D

Lägger upp lite bilder var efter hur det har gått, hoppas det löser sig till helgen.
Skulle ut och köra idag, va kanon väder igår, men ne, då ska det snöa igen FFS.
Ha det så bra alla!!!!!

P.S glömde att skriva att det är titan och inte rostfritt, om det nu spelar nån roll ???? :va

Haha, mja, hade jag haft fast bränt plast påse hade jag vart glad. Den här skiten sitter som fan, ser nästan ut som klar lack. Den där burnen, måste vara djävulen dricka :D

Kol som kol, ungsrengöring tar bort kol - men ta det försiktigt då iaf jag inte har någon aning om skadligheten på titan. Alu däremot förstörs direkt av den typen av rengöring.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti