problem med avgasröret

robin_lindsten

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2008
Hoj
2004 KTM 640 Prestige
hej

har problem med att avgasröret lossnar från skarven mellan det smala röret och det grövre på en KTM 640 -04.
Det är fel vinkel på det grova så det blir en glipa och allt hopparisär, enligt de på lelle så är det ett vanligt fel på -03 och 04.

Fär att lösa problemet måste jag köpa nytt avgasrör från motor till dämpare kostar ca 4000kr

Nån som har en bättre ide på att lösa det??

Bifogat

• DSC00074 special.jpg
    DSC00074 special.jpg
    231.9 KB · Visningar: 78
När min Husky läckte i en liknande skarv så provade jag allt möjligt, avgaspasta, asgasbandage, tjep m.m.

Det enda som höll tätt utan att skjutas sönder efter avgaspuffar och hårdkörning var ett svart värmebeständigt silicon från Casco. Jag hittade det på bauhaus. Jag har för mig att det står något om 300 grader på förpackningen.

Det jag har gjort är att tagit en slangklämma och en fjäder som tvingar ihop det. Det blev bättre men jag måste byta till en starkare fjäder.
Kan lägge upp en bild på det senare

Hade oxå samma problem men det bättre med en ny grafit ring och en ny rör-klammer.

åk till nån mekanisk verkstad o förklara problemet o ha me de dig en bunte kaffe bröd ell glasbåtar brukar vara uppskattat:)

föreslå att han skär upp de o vinklar rätt de o tiggar ihop de absolut den bästa lösningen e e ju inte värst mycke arbete.

Eller svetsa dit en "öggla" och dit med en stark jävla fjäder! ska nog fasen hålla:tummenupp

Om man inte vill/orkar bygga om kopplingen så kan en annan lösning kan vara att köpa en passande siliconmuff och två slangklämmor och montera över slipjpointen.

/J

så här har jag löst problemet för tillfället... får se om det håller
mvh

Bifogat

• DSC00117.jpg
    DSC00117.jpg
    237.5 KB · Visningar: 61
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back