Problem med avgasportar

Hade någon snäll mito ägare kunnat mäta på de kablarna som är markerade på bilden??
Mät när motorn äv avstängd och tändingen på..

Dra 12v direkt till motorn en gång.. den röda på plus, och den svarta på minus.. lite fort, händer det inget testar du med den blå istället för den svarta på minus. Lite fort bara så du hör att det surrar till något.

Fredrick skrev:
Dra 12v direkt till motorn en gång.. den röda på plus, och den svarta på minus.. lite fort, händer det inget testar du med den blå istället för den svarta på minus. Lite fort bara så du hör att det surrar till något.

E du tokig eller?? :confused: :confused:

Även om bara för en litenstund så kommer han bränna motorn... så gör INTE det. Inte innan du vet om motorn är på 12v eller inte.

EBS skrev:
E du tokig eller?? :confused: :confused:

Även om bara för en litenstund så kommer han bränna motorn... så gör INTE det. Inte innan du vet om motorn är på 12v eller inte.

Nä, jag har inte vågat göra det iheller.. Svårt att veta om motorn är på 12v..

DRZ400-janne skrev:
oj oj det låter allvarligt jag skulle tro att det kan vara fluxkondensatorn som spökar till testa att koppla 380
dirket till bensinkranen så ska du få se på fan i motorn
om inte det funkar måste du tyvärr sälja hojen
annars kommer den att stå i garaget och rosta i tio
år utan att nån vet om det ens och det vill du väl inte ??
nää utan sälj pisset och köp en honda XR650 montage

TAck :bow
Fan va grymt inlägg.. :D :D :D

jag har inte motorn hemma nu...men jag kan försöka fixa mätningarna på de kablarna.....får se..... :rolleyes:

Lär ju vara 12-15v på den, men plocka loss den och kika noga så står det nog ganska säkert. Jag hade då testat direkt.. annars e det ju bara att ta nåt annat spännings agg o koppla på. Inga problem..?

tjena, jag har en polare som kör mito, jag ska höra med honom om han kan mäta. Dessutom bor han i skåne om du vill komma till Mörarp och testa. men jag kan inte lova något, har inte frågat honom än...

Johan_TZR125 skrev:
tjena, jag har en polare som kör mito, jag ska höra med honom om han kan mäta. Dessutom bor han i skåne om du vill komma till Mörarp och testa. men jag kan inte lova något, har inte frågat honom än...

Det skulle vara underbart trevligt.. Mörarp är ju inte så långt iheller. Men hör med grabben o sen kna du höra av dig..

Fredrick skrev:
Lär ju vara 12-15v på den, men plocka loss den och kika noga så står det nog ganska säkert. Jag hade då testat direkt.. annars e det ju bara att ta nåt annat spännings agg o koppla på. Inga problem..?

Jo så är det på AF1:an iaf, avgasportsmotorn är på 12V.

Titta här, en till med samma problem som mig. Det verkar vara ett #¤%"#¤% hel**te med avgasportarna på mito :mad:

finns nya på geiwiz.de :tummenupp

Mito mannen skrev:
Titta här, en till med samma problem som mig. Det verkar vara ett #¤%"#¤% hel**te med avgasportarna på mito :mad:

finns nya på geiwiz.de :tummenupp
Rör sig inte din motor heller?

kaZmur skrev:
Rör sig inte din motor heller?

nix. helt stendöd. men jag la ström direkt från batteriet med kablar på själva avgasportsmotorn och då rörde den sig, så det är en stor sannolikhet att det är elektronikboxen som har gett upp.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025