Problem med att konvertera powerpoint till jpeg.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag vill konvertera en fil från powerpoint till jpeg så att jag kan få den utskriven på mitt lab. Hur gör jag? De enda program som klarar av att ha en bra upplösning har alltid ett vattenmärke på slutprodukten som jag inte vill ha...

Utskriftsmåttet är 40x40 cm om det nu har någon betydelse.

jag e inte riktigt med på vad du egentligen vill göra.
Skriva ut kan man väl göra direkt från Powerpoint ?

Om det är det enda du vill göra naturligtvis. Vill du editera, förstora/förminska, mm, mm så funkar det ju naturligtvis inte.

jag e inte riktigt med på vad du egentligen vill göra.
Skriva ut kan man väl göra direkt från Powerpoint ?

Om det är det enda du vill göra naturligtvis. Vill du editera, förstora/förminska, mm, mm så funkar det ju naturligtvis inte.

Jag har en grej som jag gjort i powerpoint som nu är färdigdesignad. Den vill jag printa ut på ett skapligt bra papper och den är i storleken 40x40 cm. Problemet är att jag har ingen så stor skrivare. Däremot printar mediamarkt ut skite på fotopapper för 150 sek. Problemet där är bara att de inte klarar av att öppna ppt-filer...

Jag skulle därmed vilja konvertera ppt-filen till ex jpeg utan att för den skull minska upplösningen. Detta för att de ska kunna printa den åt mig.

Jag har en grej som jag gjort i powerpoint som nu är färdigdesignad. Den vill jag printa ut på ett skapligt bra papper och den är i storleken 40x40 cm. Problemet är att jag har ingen så stor skrivare. Däremot printar mediamarkt ut skite på fotopapper för 150 sek. Problemet där är bara att de inte klarar av att öppna ppt-filer...

Jag skulle därmed vilja konvertera ppt-filen till ex jpeg utan att för den skull minska upplösningen. Detta för att de ska kunna printa den åt mig.

Okidoki, då e jag med.

Kan dessa vara något att ha tro:
http://www.sharewareconnection.com/ppt-to-jpeg-jpg-tiff-bmps-converter.htm

http://www.print-driver.com/howto/convert_powerpoint_to_jpeg.html

http://download.cnet.com/Free-Power...-Jpeg-Bmp-Tiff-Png/3000-10743_4-10869112.html

Du kanske redan testat dom ?

Ska kolla, men jag har testat nåt av de redan.

Ingen som är grym på photoshop och kan tänka sig att ta bort en liten vattenstämpel åt mig då?!

varför kan du inte göra det via PP direkt?

spara som > andra filformat > .jpg

Fy fan vad enkelt. Nu blev jag glad och förbannad!

Problemet kvarstår. När jag sparade den i jpeg så blev upplösningen för låg för att göra en stor utskrift. Varför vet jag inte.

Men jag har åtminstone en PDF-fil num som är stor, men firman måste ha den i jpeg...

Hjälp mig att omvandla skiten innan jag blir galen!

Problemet kvarstår. När jag sparade den i jpeg så blev upplösningen för låg för att göra en stor utskrift. Varför vet jag inte.

Men jag har åtminstone en PDF-fil num som är stor, men firman måste ha den i jpeg...

Hjälp mig att omvandla skiten innan jag blir galen!

Har du photoshop eller photoshop elements så kan du öppna PDF och välja "extract images" sedan save as.

Du kan tanka hem Photoshop och Adobe Acrobat som gratis test versioner från adobe.se :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg