Problem med att fånga film. Win 7

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hej.
Jag blir tokig. Windows Live påstår att det inte finns ett band i kameran och Premiere Pro tyckts tro detsamma även om det mest verkar segt.

Det är en MiniDV kamera och windows påstår att den drivrutiner funkar och är av senaste snitt.

Jag sitter på Asus M4A78 PRO moderkort och har inget grafikkort. Asus installations skiva funkar inte i win 7 så jag har tagit hem det jag tror jag behöver från Asus hemsida men uppenbarligen saknar jag något. Vad? Eller är det något annat fel?

Gratis kaffe till den som hjälper mig.

Vad får du för meddelande i Premiere?

Vad får du för meddelande i Premiere?

Jag får inget meddelande. Preview rutan är tom och jag kan inte trycka play. Drar jag igång uppspelning på kameran manuellt så händer ändå inget.

Jag får inget meddelande. Preview rutan är tom och jag kan inte trycka play. Drar jag igång uppspelning på kameran manuellt så händer ändå inget.

hmm ok.

Hos mig är previewrutan svart och playknappen i programmet går inte trycka på, däremot trycker jag på recordknappen och sen manuellt på play på kameran :)

hmm ok.

Hos mig är previewrutan svart och playknappen i programmet går inte trycka på, däremot trycker jag på recordknappen och sen manuellt på play på kameran :)

Har för mig att den då säger att den fångade 0 sekunder eller något. Ska kolla igen.

Edit: Nu kan jag inte trycka på recordknappen. Det händer inget i alla fall. Även om kameran spelar upp eller ej.

Last edited:
Har för mig att den då säger att den fångade 0 sekunder eller något. Ska kolla igen.

Edit: Nu kan jag inte trycka på recordknappen. Det händer inget i alla fall. Även om kameran spelar upp eller ej.

Har du verkligen kameran igång då?
Alternativt inget glapp i kontakten?

Har du verkligen kameran igång då?
Alternativt inget glapp i kontakten?

Windows hittar den i alla fall.

Nä det funkar på den XP laptop jag har och på kompisens Vistadator med denna kabeln., iofs så är det den smala firewire kabeln då och inte den "tjocka" kontakten som jag använder nu.

Nu har jag bara en Fat32 hårddisk så jag får inte över filen. Och så vill jag så klart kunna göra det på min "riktiga" dator.

Windows hittar den i alla fall.

Nä det funkar på den XP laptop jag har och på kompisens Vistadator med denna kabeln., iofs så är det den smala firewire kabeln då och inte den "tjocka" kontakten som jag använder nu.

Nu har jag bara en Fat32 hårddisk så jag får inte över filen. Och så vill jag så klart kunna göra det på min "riktiga" dator.

Står det "stopped" över den svarta rutan så hittar premiere den, annars står nått om offline där istället?

Nu kan jag trycka på captureknappen men det står: "Capture duration: 00;00;00;00" Sen verkar inget hända. Stängde av previewfönstret för att spara kraft men det är en svart ruta där ändå.

Edit: Tryckte stop och fick fram att den inte tog några rutor.

Va fan. Är ni inte några Haxxor 1337?

Schyrre hjälp?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion