Problem med att få Xenonljuset att fungera.

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Har precis monterat Xenon på min Fireblade från -00, men det uppstår följande problem.
Halvljus, OK
Helljus (ljustuta), OK, men bara om halvljuset är avstängt.
Halv- och helljus tillsammans, då fungerar bara halvljuset + vänster helljus.
Har ett halvljus och två helljus, H7:or.
Har testat med bara tändningen på, motorn på tomgång och att varva runt 4000 varv, likadant resultat alla gånger.

Någon som har något bra förslag, förutom att försöka dra nya kablar till ljuset.

Du lär ju ha en H7 för halvljus och en för helljus... När du tänder helljuset så ska halvljuslampan fortfarande lysa. OK?!

Eller har du fyra H7 lampor, två för hal och två för hel? Ring mig så ska jag försöka hjälpa dig!

Mvh fredrik 0730656255

Har du kopplat in dig i originalkablaget?

Original kabelarea räcker knappast till för att tända 2x Xenon samtidigt som de driver halvljuset. Grev kabel direkt från batteriet och ett vanligt extraljusrelä är melodin...

Har du kopplat in dig i originalkablaget?

Original kabelarea räcker knappast till för att tända 2x Xenon samtidigt som de driver halvljuset. Grev kabel direkt från batteriet och ett vanligt extraljusrelä är melodin...

Exakt vad vi kom fram till igår via tele! det går ju bara en kabel från original helljus relä som sedan delar sig till två, strömmen tar den snabbaste vägen och tänder ena....

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard