Problem med att cdbrännare bränner långsamt

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
On G
Som rubriken lyder. Har på min nya dell dimension 9110 fått problem med dvdbränningar. Har funkat bra ett antar skivor tills nyss. Nu tar det ca 1.5 timme att bränna trots att jag kör på brännarens snabbaste hastighet (dvs 8x).
Kör nu i Nero 7 premium. Har även testat dvddecrypter där det inte alls gick. Man kunde iaf i det programmet utläsa att bränningen gick i ca 1x.

Vad är problemet? Måste ju vara något med brännaren. Det är inte att datorn är för seg eller dylikt. Helt ny 3.2a med 2gb ram. Har testat att avinstallera och installera om brännaren utan resultat. Ska man ge sig på en flashning tro?

Borde inte bero på skivorna heller då jag kört på samma hela tiden och testat ett antal gånger.

Om någon har koll på detta vore det guld!

Tack på förhand

Kan det inte bara att Nero ska vallidera (Stavning?) allt som bränns på skivan & kolla så att det inte vart nått fel (felkontroll typ?)

Vilket märke har du på brännaren?
Om du ska flasha, så tänk på vilken firmware du tar, för det är väl olika firmwares på Oem & retail brännare..

Det är tydligen en hybrid. LG och Hitachi har gjort den tillsammans "HL-DT-ST GWA4164B". Hittade lite på den här brännaren. Verkar som om många har problem med den.

Fan. Det här är min 3e sprillans nya dvdbrännare på 2 månader. Börjar bli riktigt trött på det här.

Det är en OEM iaf.

En del skriver att det funkar om man kör på 4x hastighet. Men hur kul är det egentligen.

Nästa gång man köper brännare blir det noggrann marknadsundersökning först=)

Nej jag har inte Validationrutan förbockad. Har däremot testat med det också nångång.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg