problem med ASP.NET

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag håller på och försöker göra lite kontroller i asp.net. jag har skapat en vb.net källkodsfil som jag ska kompilera i komandotolken till en MSIL-fil genom att köra kommandot vbc. detta fungerar inte för mig för min komandotolk säger att det inte finns något som heter vbc. är detta något som man måste installera på datorn separat? jag har bara installerat .net framework, men det står inte heller i kursboken att jag ska behöva installera något mer.
hjälp tack :va

finns det inga som kan .net här? fan jag behöver verkligen hjälp med det här.

nu drar jag till åre och åker snowboard några dagar så hoppas jag att någon har skrivit nått smart tills när jag kommit hem igen :tungan

Kanske så att något program du har installerat har pajat din path..
Testa att knalla in i katalogen som håller vbc och sen köra det som vanligt därifrån.
Bara en chansning dock...

bmwjohan skrev:

Jag har pulat lite med VB-kod i ASP.NET så jag kan bistå med lite tips. Installera editorn Web matrix som finns på www.asp.net. Den innehåller en massa färdig kod för t.ex. panels, repeaters och labels.

Lägg de färdiga asp.net-sidorna i den mapp dit servern pekar (förutsatt att du kör en ASP.NET-kompatibel server på din dator, typ IIS). Jag tror att kompileringen sköts automatiskt när du anropar sidan första gången med webbläsaren.

Om du inte har nån serverprogramvara installerad så kan du starta en server i Web matrix. Har för mig att den är lätt att få igång så att du kan kompilera filerna genom att bara köra webbläsaren.

Kolla på www.pellesoft.se. Skitbra forum för såna här grejer!

Neb Jones skrev:
Jag har pulat lite med VB-kod i ASP.NET så jag kan bistå med lite tips. Installera editorn Web matrix som finns på www.asp.net. Den innehåller en massa färdig kod för t.ex. panels, repeaters och labels.

Lägg de färdiga asp.net-sidorna i den mapp dit servern pekar (förutsatt att du kör en ASP.NET-kompatibel server på din dator, typ IIS). Jag tror att kompileringen sköts automatiskt när du anropar sidan första gången med webbläsaren.

Om du inte har nån serverprogramvara installerad så kan du starta en server i Web matrix. Har för mig att den är lätt att få igång så att du kan kompilera filerna genom att bara köra webbläsaren.

Kolla på www.pellesoft.se. Skitbra forum för såna här grejer!

jag ska ladda ner den där editorn och prova för det verkar kul.

jag kör IIS och sidorna ligger på rätt ställe och alla sökvägar är rätt.

sner0 skrev:
Kanske så att något program du har installerat har pajat din path..
Testa att knalla in i katalogen som håller vbc och sen köra det som vanligt därifrån.
Bara en chansning dock...

jag kan inte hitta nått vbc på min dator?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN