Problem med Aprilian

NSR_Martin skrev:
Kan du inte bara koppla ur vajrarna till avgasporten o spänna upp så att den alltiid står på fullt o sedan köra en testrunda...?
Jodå, det ska jag testa. Blir nog imorgon då det finns tid för mek.
Tack för era svar, ska nog förhoppningsvis lösa det här nu.

Sådär, nu är hojen fixad igen efter att den skar. :huvet
Blev så att jag köpte en begagnad motor, var det billigaste alternativet.

Motorn som sitter i nu låter betydligt finare än den gamla, den gamla hade ett mycket högre ljud som inte lät så bra.
Men nu fungerar den biten iaf. :)

Nu är det även original-drevning, nästan iaf 17/39.

Och nu till problemet igen, avgasporten... eller vad nu kan vara? :va
Den går fortfarande inte som den ska, ingen effektökning vid 8000 som det ska vara. Har provkört en polares och det var en enorm skillnad gentemot min.

Jag har kollat så att det rör sig vid avgasports-motorn och den öppnar och stänger sig vis rätt varvtal.
Även tagit i vajern, och även den rör sig. Så det kan inte vara vajren som är av.

Vad ska jag göra? Behöver hjälp. :confused:

Jag tog bort avgasröret och kände med handen ordentligt att den gick upp som den skulle...annars är det ju bara att ansluta + och - till avgasporten så du ser den rör sig som den ska...

ger fortfarnade tipset till alla att köra med den uppe hela tiden är mycket roligare:D jag styr min från styret nu ja:)

Jag ska nu byta cylinder jag också p.g.a. nyp men jag undrar hur man ska få ut avgasportbrickan? sitter den fast i cylindern eller är den lös?

Snubbben skrev:
Jag ska nu byta cylinder jag också p.g.a. nyp men jag undrar hur man ska få ut avgasportbrickan? sitter den fast i cylindern eller är den lös?
Den sitter fastskruvad med två skruvar över utblåset. Bara av skruva och sedan dra ur den. :)

Ingen som har något mer tips till mitt problem?

Snubbben skrev:

För dit eget bästa hoppas jag den sitter fast men nu till saken den är skruvad i cylindern om du nu menar avgasporten och inte avgasportsbrickan för då vete fan va du pratar om :hihi 2 bult sen bara dra ut den

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...