problem med aprilia rs

kim...

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
aprilia rs
hej hej! för någon vecka sedan tog jag bort strypningen i cdi boxen på min rs men den bluddrar fortfarande mellan 5-6k rpm fast inte lika mycket.
tänkte höra om det var någon här som har haft liknande problem och vet vad som kan vara fel.

har du bara strypt av cdiboxen, då är det kanske den variabla avgasporten som fortfarande stryper...

På höger sida av motorcykeln, under tanken kan du med lite tur hitta två kontakter som passar varandra. Om solonoiden redan är inkopplad kan det ha att göra med dålig bestyckning.

Kanske räcker att sänka trottelnålen ett snäpp?

Beror ju lite på, är det så att den går lite fett nu där vid 5000rpm så skulle nog det hjälpa men jag tror snarare att den skulle gå snålt.

Å andra sidan så vad gör en rs 125 i 5000rpm? Den ska ju ligga på 9000-11000rpm. 8500rpm öppnas ju avgasporten:)

brorsan har lagt upp en tråd på hur man löser det problemet med 07:an iaf...

hade precis samma syptom..

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=165546

Alltså han har redan tagit bort bryggan nu ska han bara ställa in förgassaren. Och ett tips till dig, så ska man klippa av en liten bit och inte bara göra ett jack.

Då det finns en möjlighet att båda sidorna för kontkat då det vibrerar och skit, möjligheten finns inte om du klicker av 2-3 millimeter, och sedan om du vill ha tillbaka styprningen så löder du ihop skiten.

Alltså han har redan tagit bort bryggan nu ska han bara ställa in förgassaren. Och ett tips till dig, så ska man klippa av en liten bit och inte bara göra ett jack.

Då det finns en möjlighet att båda sidorna för kontkat då det vibrerar och skit, möjligheten finns inte om du klicker av 2-3 millimeter, och sedan om du vill ha tillbaka styprningen så löder du ihop skiten.

Det har du rätt i.. trodde han skulle strypa av boxen :P

Asså grejen va att jag nte riktigt vågade fortsätta o hålla på me bryggan.. kändes ju som om det var ett kretskort som bryggan låg på och jag va skit nära på o klippa av kretskortet.. Tänkte lite me på att det kanske e ett lite för litet jack men än så länge funkar det utan probs iaf

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT