Problem med 6 volt el

Jag? Trodde inte det var intressant. Det är ingen "hoj" i den bemärkelsen, utan snarare en "moppe": Suzuki GP125 -81...

En GP 125?! Den är ju stekhet!! :banana

Jag som hänger över Blocket varje dag har sett priserna på fina orginal-125:or öka sedan länge. Mycket beroende på alla gubbskitar i min ålder som försöker finna sin ungdomskärlek. Och då pratar jag inte om dagens astmatiska fyrtaktare eller om buskiga stugmoppar.

Last edited:
En GP 125?! Den är ju stekhet!! :banana

Jag som hänger över Blocket varje dag har sett priserna på fina orginal-125:or öka sedan länge. Mycket beroende på alla gubbskitar i min ålder som försöker finna sin ungdomskärlek. Och då pratar jag inte om dagens astmatiska fyrtaktare eller om buskiga stugmoppar.

Det är en väldig variation på priserna på gamla 125:or. Suzuki GP/GT125, Honda cb125 och några till hittar man för 6-7000kr, medan andra drar iväg till åtminstone 15000kr. Som Yamaha RD125 (påminner en del om FS1, vilket förmodligen ger nostalgipoäng). Och alla med offroadstuk, typ Honda XL125 kostar ännu mer. Och då talar jag om tidiga 80-talare, såna som man fick nästan gratis för några år sedan.
Min ungdomshoj, Zündapp KS125 sport, finns inte ens att få tag i längre.

Det är en väldig variation på priserna på gamla 125:or. Suzuki GP/GT125, Honda cb125 och några till hittar man för 6-7000kr, medan andra drar iväg till åtminstone 15000kr. Som Yamaha RD125 (påminner en del om FS1, vilket förmodligen ger nostalgipoäng). Och alla med offroadstuk, typ Honda XL125 kostar ännu mer. Och då talar jag om tidiga 80-talare, såna som man fick nästan gratis för några år sedan.
Min ungdomshoj, Zündapp KS125 sport, finns inte ens att få tag i längre.

Bra inlägg Tammer, håller med i allt! :tummenupp

Jag tror att mycket av det som bestämmer priset på en modell beror på hur många som ägt en "irl". Och visst står offroadmodellerna generellt högre i pris än motsvarande LV-modell. Hur många tog t.ex. inte körkortet på en DT 125 = därför många som letar efter en.

Näe, en KS 125 ser man högst en per år - var finns alla? Och offroadvarianten (vad hette den nu igen?) har sett en enda! Byter de ägare innan de ens hinner ut på Blocket? Lika faschinerande är hur lägenheter byter ägare innan mäklaren hinner få ut annons. :död

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025