Problem med 2ans förgasare! GPX600R

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Jag har en GPX600R -88 som jag meckar för fullt med. Problemet är att 2ans förgarare inte ger ifrån sig någon bensin alls.

Hojen startar och går att köra, men börjar blöddra efter 7000 rpm och dör sedan när den blir varm. Stiften är nya, så jag kan se att det inte har kommit in någon bensin till 2ans stift.
Förgasarna är nerplockad flera gånger och alla munstycken är rengjorda och fina, jag har rengjort allt som kan rengöras (tror jag) i förgasarna.

Vad kan det vara? Jag har läst trådar om synkning av förgasarna, kan det vara något sådant? alla de andra går utmärkt.

Mvh, Martin.

Kolla ifall det sitter ett bränslefilter bakom flottörnålssätet. Kolla även om flottörnålen på 2'an går fritt och inte fastnar. Får du öht ned bensin till 2'ans flottörhus? Är trottelmembranet på 2'ans förgasare trasigt?

andersbrink skrev:
2297827 Kolla ifall det sitter ett bränslefilter bakom flottörnålssätet. Kolla även om flottörnålen på 2'an går fritt och inte fastnar. Får du öht ned bensin till 2'ans flottörhus? Är trottelmembranet på 2'ans förgasare trasigt?

Det finns inget bränslefilter, och trottelnålen går fritt. Bensin rinner ut igenom dreneringshålet när man öppnar flottörhusdreneringen.

Vad är ett trottelmembran?

Röd pil pekar på membranet som sitter på trotteln.

Gå till http://www.buykawasaki.com/
Klicka på "Owners Info".
Gå till och klicka "Parts Diagrams" på fältet som öppnas.
Klicka "Continue" efter Motorcycle.
Välj "Year" och/eller "CC", ex.1988 och 600 (låt resterande fält vara) och tryck "Continue".
Tryck "Click here to choose" på din modell i modelllistan.
Tryck "View" vid "Parts Diagrams".
Tryck på modellnamnet (ZX600C1) och du får upp en lista på sprängskisser.
Klicka på den skiss du vill kolla på i listan (ex. CARBURETOR PARTS", du får nu upp en sprängskiss med reservdelsnumerna under, kolla vilket referensnummer delen har ("Ref#") och du finner orginal/beställningsnummer ("Part#).

Enkelt va.... :)

Bifogat

• carburetor GPX600 88.jpg
    carburetor GPX600 88.jpg
    36.6 KB · Visningar: 157
Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen