Problem med överföring/identifiering till datorn från Sony Dv DCR-HC24E

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
zx9r
Har ju blivit endel bus nu i sommar och lite har ju faktist kommit med på kameran. Tänkte försöka föra över skiten till datorn och här börjar problemen.

Installerar skivan vi fick med kameran som innehåller diverse program, bland annat "Picture Package", som ska användas till detta(?), om jag har fattat det rätt iallafall.
Installationen går fint men när jag ska öppna programmet så får jag upp felmeddelandet "Om du vill köra programmet måste du först installera Macromedia Flash-spelaren."
Jaha, sagt och gjort, installerar det men får ändå upp samma felmeddelande.
Försökte ändå streama över men då står det att kameran inte kan identifieras. (USB streamingmode är ON i kameran).
Provar att installera programmet på tjejens bärbara och får upp samma felmeddelande där. (Flashspelare blabla)

Hjälp mig, vad ska jag göra?

Kameran är en Sony Handycam Dv DCR-HC24E och jag har XP pro som OS om det är till någon nytta.

Hittade en sån här forumpost på

http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/8691/146275.html

"OK. Here's the problem. The newer versions of Macromedia Flash (v. 7.63 and up) are not compatible with Picture Package (Thanks to Adobe). So here's what you do.

First uninstall Flash Player with this:

http://www.adobe.com/support/flashplayer/downloads.html#uninstaller

Then download an older version of Flash from here.

http://www.adobe.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_14266

Inside the zip file, you will find three executables for each version of Flash player release 7 for the following platforms:

MAC, WIN, and WINAX (activeX)

I have Windows 2K and installed Flashplayer 7R61 WINAX (active X). Picture package worked with no problems.

For Picture package to continue working, don't upgrade Flash."

Tipset du gav fungerade perfekt, men nu har jag ett annat problem.
Ljudet på filen fungerar bra när jag lyssnar på det vid själva "streamningen" men när jag sedan tittar på den färdiga filen så är det inget ljud.
Någon som har ett förslag på vad jag ska göra?

Standard svaret när man inte hör ljud från video filer är "testa med vlc player. Men det kan funka, har för mej att DV sparar ljudet på nåt konstigt sätt, men man tycker ju att dedär Picture-Package skulle spara filen i nåt vettigt format.

Men testa med VLC om det inte funkar så har jag ingen aning.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti