Problem Husky 570smr

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Köpte nyligen en Husqvarna 570smr. När den provkördes innan jag köpte den gick den hur bra som helst. När jag kommer hem vill jag ju givetvis prova en mkt liten sväng (har inte kortet än, men måste ju få känna på grejerna)

Hojen gick först precis som den skulle (märkte iaf inte av ngt konstigt). Sen helt plöttsligt dog den! Gick först inte få i gång den heller. Funderade en kort stund och tänkte sen att där säkert inte är soppa nog i, slog på reserven istället, väntade en stund och sen gick den igång och jag körde tillbaks (resan var bara på några hundra meter totalt). Problemet löst tänkte jag.
Idag när jag drog igång den va det samma sak, fast denna gången med reserven på!!! Står man still och gasar yttrar det sig enligt följande: Gasar till en gång eller två, inga problem. Om man gasar till 3 ggr i följd så 3:e gången rusar inte motorn upp utan håller på att dö. Precis som om den inte får soppa, luft eller tänder dåligt!? Ibland när den står på tomgång så bara dör den (inte precis efter man startat, efter ett par minuter eller så!? Tomgången är inte heller låg eller så). När man kör händer samma sak. Först går den som den ska, helt plötsligt vill den bara dö. Släpper man efter på gasen så kommer den oftast igen.

Va fan kan detta va?!

Jag kan bara lite om mekande, så förklara gärna onödigt mkt.
Tacksam för hjälp!

MVH
Chris

Tomgångs/lågfartsblandning för snål ev. Skruva på lågfartsskruven (inte tomgångsskruven).
Skit i förg kan det förstås oxå vara.
Eller flottör som hakar upp sig.
/u

ulf_lundin skrev:
Tomgångs/lågfartsblandning för snål ev. Skruva på lågfartsskruven (inte tomgångsskruven).
Skit i förg kan det förstås oxå vara.
Eller flottör som hakar upp sig.
/u

Ja jag satt och läste igenom handboken när jag kom hem, och hittade att blandningen kunde förändras utav att man använder choken (vilket görs vid varje kall-start).
Jag ska prova och ställa in den och hoppas på att det bara är det!

Tack för tipsen!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...