PatrikJ
Ny medlem
Hej allesammans!
Fick precis tag i en husaberg 350 troligtvis en 96a. gul med blåa dekaler.
En 4takt.
Hur som helst har den stått några år. och den gick innan den ställdes bort.
Nu när jag köpte den tvätta jag upp den och drog in den i garaget för att starta upp den.
Efter cirka 3-4 kickar mullra den igång, dock fick jag kicka ytterligare kanske 20-30 gånger innan jag kunde gasa upp den..
Har tömt soppan i den och lagt i ny.
Men nu verkar den inte vilja starta igång riktigt. Så jag tänkte höra här.
Finns det nån kunnig som kan berätta för mig vad jag ska serva den med nu när den stått så länge?
om du / ni skulle köpt en likadan som stått länge, som sagt har ingen kunskap om crossar.
ska byta tändstift och olja, men fanns oljeplugg på 2 ställen såg jag så det är en fråga jag har också, är det 1 för motor och 1 för växellåda?
/Patrik
Fick precis tag i en husaberg 350 troligtvis en 96a. gul med blåa dekaler.
En 4takt.
Hur som helst har den stått några år. och den gick innan den ställdes bort.
Nu när jag köpte den tvätta jag upp den och drog in den i garaget för att starta upp den.
Efter cirka 3-4 kickar mullra den igång, dock fick jag kicka ytterligare kanske 20-30 gånger innan jag kunde gasa upp den..
Har tömt soppan i den och lagt i ny.
Men nu verkar den inte vilja starta igång riktigt. Så jag tänkte höra här.
Finns det nån kunnig som kan berätta för mig vad jag ska serva den med nu när den stått så länge?
om du / ni skulle köpt en likadan som stått länge, som sagt har ingen kunskap om crossar.
ska byta tändstift och olja, men fanns oljeplugg på 2 ställen såg jag så det är en fråga jag har också, är det 1 för motor och 1 för växellåda?
/Patrik