Problem! (hugger till ibland)?

podde

Live fast, ride hard!
Gick med
29 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM Superduke-07
tja! hojen hugger till ibland när man ligger på jämna varv, även när man slangar.... har bara varit på ventilerna o bland skruven.

kan d va nåt me tändningen?
Eller att vevhusventilations oljan rinner ner i förgasaren?? (läste d på en tråd)

hade varit nice me lite tips...

"husagerg 650 -04" som gått 14h
 
Du kan phethaja att du inte e ensam om problemet, min e precis lika dan. Känns som någn ligger å småduttar med bakbromsen när man kör, ska man sladda eller slanga så märks det mest.

Ebbe har pillat på min flottörnivå, återkommer med rapport när jag fått ihop skrotet :huvet

podde skrev:
tja! hojen hugger till ibland när man ligger på jämna varv, även när man slangar.... har bara varit på ventilerna o bland skruven.

kan d va nåt me tändningen?
Eller att vevhusventilations oljan rinner ner i förgasaren?? (läste d på en tråd)

hade varit nice me lite tips...

"husagerg 650 -04" som gått 14h
 
Samma med min maskin. Jämn gas ska man ju inte använda :) Gas av eller på är det enda som med säkerhet funkar :3freak

Har sannorlikt med bränsletillförseln (nivån i flottörhuset) att göra.
 
Som sagt, känns bara på feta (låååååånga) sladdar på isen eller när man ska slanga å balansera lite..........

Segt oxå när man ligger på halvgas genom någon kurva.......... that sux

TomK skrev:
Samma med min maskin. Jämn gas ska man ju inte använda :) Gas av eller på är det enda som med säkerhet funkar :3freak

Har sannorlikt med bränsletillförseln (nivån i flottörhuset) att göra.
 
podde skrev:
tja! hojen hugger till ibland när man ligger på jämna varv, även när man slangar.... har bara varit på ventilerna o bland skruven.

kan d va nåt me tändningen?
Eller att vevhusventilations oljan rinner ner i förgasaren?? (läste d på en tråd)

hade varit nice me lite tips...

"husagerg 650 -04" som gått 14h
Så har mina bergare också gjort.. Problemet löstes inte men den gick jämnare när jag ändrade från hi till lo eller tvärtom...

EDIT: Såg att det var en -04, den knappen finns inte kvar va?
 
Har inte upplevt det där på min Husa. Men så kör jag ju inte på jämn gas heller :lol
Däremot så gjorde 625:an så på jämna låga varv. På gatan då...
Inget som är fel utan gasa lite mer så löser det sig...
 
Jag har märkt av samma syndrom på min KTM vid ett par tillfällen.
Bara gasa mer alltså?
 
kan det vara så att den går för fett,kolla lågfartmunstycket/blandskruven och ev nålen.

jag hade samma problem på min xr när jag låg på låga jämna varv, då och då så hostar den till,, men det händer aldrig på gaspådrag, endast på låga jämna varv,, skit irriterande ibland,
 
DwD skrev:
kan det vara så att den går för fett,kolla lågfartmunstycket/blandskruven och ev nålen.

jag hade samma problem på min xr när jag låg på låga jämna varv, då och då så hostar den till,, men det händer aldrig på gaspådrag, endast på låga jämna varv,, skit irriterande ibland,

Det är vad jag förstått mer eller mindre ett ofrånkommligt problem med dell ortho fugge, och inte ett bestycknings problem. (enl. var jag hört)

Hur har det gått med din elbrock fugge?(eller vad den nu heter?)

Monterade själv på en Mikuni TMR41 igår & ska justera hojen i bänk på ons. Provade en pytte runda, grym skillnad i karraktär! :tummenupp
 
Chris Husky skrev:
Det är vad jag förstått mer eller mindre ett ofrånkommligt problem med dell ortho fugge, och inte ett bestycknings problem. (enl. var jag hört)

Hur har det gått med din elbrock fugge?(eller vad den nu heter?)

Monterade själv på en Mikuni TMR41 igår & ska justera hojen i bänk på ons. Provade en pytte runda, grym skillnad i karraktär! :tummenupp

skall bänka min i morgon :tuttar , men har kört med den ca en månad, och vad än bänkningspappret visar så är jag skitnöjd, den går riktigt bra på alla sätt, fattar inte varför inte honda monterar en sådan orginal, lägger upp en tråd i morgon så kan jag beskriva skillnaden och bänknings pappret :tummenupp
 
DwD skrev:
skall bänka min i morgon :tuttar , men har kört med den ca en månad, och vad än bänkningspappret visar så är jag skitnöjd, den går riktigt bra på alla sätt, fattar inte varför inte honda monterar en sådan orginal, lägger upp en tråd i morgon så kan jag beskriva skillnaden och bänknings pappret :tummenupp

Enda anledningen måste ju vara att den är billig. Det lilla jag provat min är ju gasresponsen av en helt annan värld. :)
 
fler tips?
ska man avleda vevhus ventilationen kanske, så att d inte finns nån chans för oljan att ta sig in i förgasaren???? (om d nu e d som e fel)


e jävligt irriterande när man slangar, då ligger man ju på jämn gas....



tacksam för (konkreta) svar!!!!

ha d gött alla motardgubbar :tummenupp
 
podde skrev:
fler tips?

tacksam för (konkreta) svar!!!!

ha d gött alla motardgubbar :tummenupp

Att du inte slår någon seriös verkstad en signal kan ju hända att de vet exakt var problemet är. Blir lätt att man får för många "egna" åsikter här i forumet :D
 
Chris Husky skrev:
Det är vad jag förstått mer eller mindre ett ofrånkommligt problem med dell ortho fugge, och inte ett bestycknings problem. (enl. var jag hört)

Hur har det gått med din elbrock fugge?(eller vad den nu heter?)

Monterade själv på en Mikuni TMR41 igår & ska justera hojen i bänk på ons. Provade en pytte runda, grym skillnad i karraktär! :tummenupp
kolla edelbrock tråden. har skrivit in lite där =) :banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top