Problem - HJÄLP !!!

Havoss

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia Rs Extrema
Tja Mc knuttar! Min Aprilia rs 125 extrema-96 har blivit skitslö och svår startad (kan bara springas igång) ingen tomgång och det försvinner kylar vatten.Kylaren läcker ej. Kan det vara någon packning? Verkar vara dålig kompression också. Vet ej vad det kan vara för fel. Det bara blev så på en gång.

HJÄLP!!!!!!!!!!!!!! :mad:
 
På min så tog kylarvattnet slut, vilket resulterade i att den värmenöp. Ny kolv och cylinder blev resultatet *inte göra om* :fatta! :fatta! :fatta!
 
Topp- eller cylinderfotpackning kan vara trasig. Kör inte mer förrän du bytt dom. Byt båda för säkerhets skull.

Får du in glykol i cylindern skär det ganska snart. Kanske har det redan hänt. Lyft på cylindern och kolla. Verkar allt okej, sätt ihop det med nya packningar så ska det fungera som nytt.
 
när jag var tvungen att spriunga igång min hoj var det för den hade värmenypit... körde hem den rev motorn... kostaterade ny cylle ny kolv ja tack...fixar man det så kör jag 180 mil så händer nästan samma sak igen, bara det att jag pressar hårdare än nånsin, (klant)... ,men men ny hoj om ett tag 600 ja tack :)
 
Havoss skrev:
Tja Mc knuttar! Min Aprilia rs 125 extrema-96 har blivit skitslö och svår startad (kan bara springas igång) ingen tomgång och det försvinner kylar vatten.Kylaren läcker ej. Kan det vara någon packning? Verkar vara dålig kompression också. Vet ej vad det kan vara för fel. Det bara blev så på en gång.

HJÄLP!!!!!!!!!!!!!! :mad:

Kass topplockspackning. Min var precis sådär, svårstartad ibland och drack en massa kylarvatten. Men se till att dra topplocksskruvarna med lika moment, annars händer lätt samma sak igen.
 
gammelfarfar skrev:
Hmm, ingen nsr på det här tråden, bara massa aprilia och en yamaha som värmenypit. Vad säger det? :kocko

DTn funkar alltid! Trust me, den behöver inte äns olja.

/E.rfaren.
 
gammelfarfar skrev:
Hmm, ingen nsr på det här tråden, bara massa aprilia och en yamaha som värmenypit. Vad säger det? :kocko

att honda e kasst, två takt ska det skruvas med, min hade inte skurit om ja hade bytt en slang itid eller hållt koll på tempgivaren bättre.
 
Fan va alla era 125or skär hit o dit, hur kör ni?

Om man kör lugnt så skär den inte, bortsett från Naton då :( , man behöver ju inte dra på hela tiden.

Robertzon: om du vet att den ska skära om du pressar för länge, varför göra om det då? :va
 
problem

Tja
Jag hitta felet på min Aprilia. Rev bort cylindern och kolven. Vad fick man se?
Kolven hade spruckit och rivit sönder cyllen.
Skickat skiten till Blixtens racing för renovering + ny kolv. :gnissla
 
Last edited:
Havoss skrev:
Tja Knuttar.
Jag hitta felet på min Aprilia. Rev bort cylindern och kolven. Vad fick man se?
Kolven hade spruckit och rivit sönder cyllen.
Skickat skiten till Blixtens racing för renovering + ny kolv. :gnissla

Åh fyfan. Inte konstigt att den inte startar.
 
Havoss skrev:
Tja Knuttar.
Jag hitta felet på min Aprilia. Rev bort cylindern och kolven. Vad fick man se?
Kolven hade spruckit och rivit sönder cyllen.
Skickat skiten till Blixtens racing för renovering + ny kolv. :gnissla



åh fy fan! Surt som fan! dyyyrt..
 
För att köra 125 lungt är som att snyta katten
Dels jävligt tråkigt + lönlöst
kör lungt = kör moppe!
 
Solid snake skrev:
Fan va alla era 125or skär hit o dit, hur kör ni?

Om man kör lugnt så skär den inte, bortsett från Naton då :( , man behöver ju inte dra på hela tiden.

Robertzon: om du vet att den ska skära om du pressar för länge, varför göra om det då? :va

Eller så sköter man grejjorna så håller det också.. :tungan
 
Neppe skrev:
För att köra 125 lungt är som att snyta katten
Dels jävligt tråkigt + lönlöst
kör lungt = kör moppe!



Men jag menar att det inte är lönt att ligga full gas hela tiden, det är då det pajjar, man kan ligga full rulle till 3an sen kan man ju lugna sig lite med fullvarvningen i några minuter sen kan man ju dra på igen istället för att dra den till 10000 på 6an i flera kilometer.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top