Problem gsxr K6 vacuum och överfyllnadsslang

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hej,

Bestämde mig hastigt och lustigt att börja köra hoj igen och inhandlade en gsxr 1000 K6. Allt frid och fröjd så långt och när jag plockade upp den från handlaren så indikerade den för lågt med bränsle.
Nu till problemet...
När jag tankade fullt så började den ösa ut bränsle via överfyllnadsmunstucket(slangen var borttagen) och ville inte sluta förrän den tömt säkert en liter. Jag åkte och köpte en slang men så fort jag lyfter tanken och trycket på överfyllnadsmunstycket ökar så öser det ut bränsle. Vacuumslangen är pluggad och det gjorde ingen skillnad att öppna den. Hojen har ett tanklock från lighttech och jag tror att tanken lackats om vilket inte stör mig men kan något hänt då? Den indikerar även att bränslenivån är låg oavsett om det är full tank eller inte. Det kan vara armen för bränslenivå som fått sig en smäll och borde inte vara roten till problemet tycker jag.

Har någon en idé om vad som kan vara fel?

Jag vet att jag kan kräva att handlaren ska fixa detta men om det är ett enkelt fel fixar jag det gärna själv än att ta hojen på släp 10mil.
Jag vill inte höra en massa skitsnack om handlaren osv. då dom provkört och servat hojen för över 20.000:- och dom kunde omöjligt veta att den läckte bränsle.
 
Eftersom säsongen snart är slut hade jag nog låtit handlaren fixa det, men det är trevligt om man kan fixa det själv. Tankar är dyra och inte helt lätt att hitta begagnade om det skulle vara någon klåpare som riktigt sabbat armaturen där i. Låter ju nästan så eftersom tankmätaren inte heller fungerar.

Tanklock skulle jag vilja ha original.
 
Setupen


Och

 
Eftersom säsongen snart är slut hade jag nog låtit handlaren fixa det, men det är trevligt om man kan fixa det själv. Tankar är dyra och inte helt lätt att hitta begagnade om det skulle vara någon klåpare som riktigt sabbat armaturen där i. Låter ju nästan så eftersom tankmätaren inte heller fungerar.

Tanklock skulle jag vilja ha original.
Är det inte en quickfix så får handlaren sköta det. Besväret att fixa ett original tanklock är helt enkelt inte värt det, även om det hade varit gött.
 
Är röret inuti tanken sprucket eller av?
Det är så jag tänker också.

Felaktigt anslutna slangar? Ska vara 2 stycken. Den ena är väl för kondens eller regnvatten? (Har aldrig fördjupat mig i detta)

Att tanken är omlackad kan ju vara pga en krasch och innehålla hur mycket spackel som helst. Men svårt att säga utan helhetsintryck av hojen.
 
Last edited:
Blir ny tank då så småningom. Värt varje krona på ikonen k5/k6. Kommer bara att stiga i värde.

Skulle vilja ha en själv....samt en K1 GSXR 1000 samt en Busa 2024 jubileumsmodell samt en RGV 250 samt en FZR 1000 89/90 samt en...Ja osv osv
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top