problem gsx400fws 84. motorn går inte på alla

• Thread starter Thread starter tkdrille
  • Start date Start date

tkdrille

Guest
Hej har ett problem med min suzuki gsx400, vi skulle köra ut till tydinge idag och motorn gick perfekt, inga problem alls med den.
Sen när vi skulle hem igen , så startat jag och tycker att den faktiskt gick lite konstigt, men vi började köra och de fanns ingen kraft alls i motorn, när man drog på så blöddra den mycket, precis som en cylinder inte tänder till?.
men när vi kom hem kollade vi om de fanns gnista på den och de fanns på alla 4 cyl.

vad kan problemet vara ? tändinställning ? och hur ändrar man på detta ?

några tips ?

jo när jag körde i 6ans växel så maxa den 100 endast, så antingen är de väl tänding bensin eller ???

Börja med att göra rent förgasarna.
Har du tur räcker det med att tappa ur bensinen som finns i flottörhusen, samla upp spillet och analysera. Kolla om du ser vattendroppar eller smuts.
Går den forfarande dåligt måste du demontera förgasarna och göra rent ordentligt.
Tändningen är fast och behövs i stort sett aldrig justeras. Vad du kan kolla är att delarna till tändningen sitter kvar på sin plats och sitter fast. Annar, rör inte!

Mats

okej, jag tog av tändstiften och kollade om de kom gnista på alla via varje tändkabel och det gjorde det, så tändningen är de inget direkt fel på. dock var 3 tändstift svarta och ett gråaktigt. ska ta ner den till verkstaden då jag har garantin kvar, vågar inte skruva helt själv på den ännu då jag precis köpt den.

servicen är ju gjord för någon månad sedan så man tycker ju att de skulle inte vara några problem. så jag får fråga mekanikern där när de har fixat den så man har lite mer hum om de om de kommer hända igen.

bakbromsen var ju med dålig så de är bäst att lämna in på garanti så slipper jag lägga så mycket pengar nu!

typiskt att den ska strula nu när de är dags för rally nästa vecka.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN