Problem Gixxer 750 -98

Rawhead

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2004
Hoj
Mellan hojar
Hade ett mycket märkligt problem med min gixxer idag..
Jag hade varit borta på ett ställe i ung. 3 h, hade kört hoj dit och då var det inga problem...när jag sedan kom ut till den igen och skulle starta den så var den stendöd, den drog inte ens igång insprutet...däremot lyste alla lampor m.m...
Batteriet var det första jag tänkte på, men det var inte de som var problemet....
Märkte efter många svordomar och koll av säkringar m.m. att den varnade för oljenivån...När jag kollar denna så står hojen upprätt och nivån är just över full....när jag efter ca: 5 min i upprätt läge gör ett sista försök så går allt igång....
Misstänker att det finns någon spärr som gör att den inte går att starta om oljan inte är som den ska, men nu var oljan precis som den ska va...Eller är det jag som gör fel då jag kollar nivån i upprätt läge?
Någon som haft samma problem?? :3freak

Rawhead skrev:
Hade ett mycket märkligt problem med min gixxer idag..
Jag hade varit borta på ett ställe i ung. 3 h, hade kört hoj dit och då var det inga problem...när jag sedan kom ut till den igen och skulle starta den så var den stendöd, den drog inte ens igång insprutet...däremot lyste alla lampor m.m...
Batteriet var det första jag tänkte på, men det var inte de som var problemet....
Märkte efter många svordomar och koll av säkringar m.m. att den varnade för oljenivån...När jag kollar denna så står hojen upprätt och nivån är just över full....när jag efter ca: 5 min i upprätt läge gör ett sista försök så går allt igång....
Misstänker att det finns någon spärr som gör att den inte går att starta om oljan inte är som den ska, men nu var oljan precis som den ska va...Eller är det jag som gör fel då jag kollar nivån i upprätt läge?
Någon som haft samma problem?? :3freak

Jag tror inte att du har nån givare till oljenivån, det har inte jag, men däremot så finns det ett tippskydd som ska slå av soppapumpen om hojen går omkull. Det är kanske det som har hängt sig. Kolla alla anslutningar till alla givare så det inte bara är oxid på någon kontakt.

Ok, tack för svaret... Det var rätt fuktigt igår, så de kan ju hända att nån kontakt trilskades...blir att gå igenom alla kopplingar å kika..

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D