Håller på att renovera växellådan på rejshojen. Allt har gått bra, men det sista lagret kärvar som fan.
Hojen är en Suzuki GSX-R 750 -00.
Lagret är det som är närmast främre drevet, dvs på den utgående axeln.
Framför lagret sitter en distans. Jag ANTAR att det är en vanlig påpressad distans som man egentligen inte skall behöva göra något speciellt att ta bort, annat än att använda en vanlig lagerborttagare, men den sitter som berget. Jag kan tänka mig att rost och liknande bildats då packboxen verkar sitta närmast lagret på distansen.
Några förslag på hur jag skall få bort den? Har prövat värma med värmepistol och knacka försiktigt på distansen för att få det att släppa.
Har jag missat något?
/Freppa
Hojen är en Suzuki GSX-R 750 -00.
Lagret är det som är närmast främre drevet, dvs på den utgående axeln.
Framför lagret sitter en distans. Jag ANTAR att det är en vanlig påpressad distans som man egentligen inte skall behöva göra något speciellt att ta bort, annat än att använda en vanlig lagerborttagare, men den sitter som berget. Jag kan tänka mig att rost och liknande bildats då packboxen verkar sitta närmast lagret på distansen.
Några förslag på hur jag skall få bort den? Har prövat värma med värmepistol och knacka försiktigt på distansen för att få det att släppa.
Har jag missat något?
/Freppa
Alternativt ta fram dremeln och kirurghänderna och kapa bort lagret: Skär bort ytterringen, sen kapar du nästan igenom innerringen, och knäcker bort det sista! Akta axeln bara!