Problem efter service - 790 Duke

Som SMC-instruktör kontrollerar jag många hojar varje säsong. Nästan alla lösa grejer jag hittar kommer efter att hojen varit på verkstad. Jag har sett flera lösa bromsok, hjul, konstiga kedjespänningar etc.

Alltså, om du inte skruvar själv, kolla allt efter. Jag går inte och tror att alla mc-mekar är slarviga, men tidspressen är stor och alla kan göra fel. Fel som kan vara katastrofala för både dig och din hoj. Kolla alltid själv!
Tack! Ja, man lär sig - Det blir mindre pengar och mindre tid. Saker skall säkert ske oskäligt fort även hos dem.

Ta den till din lokala auktoriserade verkstad och berätta exakt allt för dem.
Om det är någon reda med dem så går de igenom hojen åt dig för en liten peng.
De får fakturera den verkstaden som ställt till det för dig.

Ta den till din lokala auktoriserade verkstad och berätta exakt allt för dem.
Om det är någon reda med dem så går de igenom hojen åt dig för en liten peng.
De får fakturera den verkstaden som ställt till det för dig.
Lycka till att få en tid borta hos Bike inom närmsta tiden.
Som du sen inte ska betala utan få Bike att fakturera sin konkurrent.

Det här är inte så avancerat, kolla kedjan har han ju gjort, nu är det bara att plocka fram hylsnyckelsatsen och känna på oljepluggen men annars är det ju inte mycket kvar som kan tänkas ha varit påverkat i servicen.

Lycka till att få en tid borta hos Bike inom närmsta tiden.
Som du sen inte ska betala utan få Bike att fakturera sin konkurrent.

Det här är inte så avancerat, kolla kedjan har han ju gjort, nu är det bara att plocka fram hylsnyckelsatsen och känna på oljepluggen men annars är det ju inte mycket kvar som kan tänkas ha varit påverkat i servicen.
Ja, det är inte så troligt. Oljepluggen har jag ju inte kollat(fan) Men, oljan är checkad flera gånger och verkar stanna.

Har kört dryga timmen ikväll. Den går som den ska igen, vibrationerna är nästan helt borta och inget skrap eller hugg i fotpinnarna efter åtgärderna.

Jag ser då att oljelocket saknas
Antar att du menar locket för påfyllningshålet för oljan, eller?

Den där verkstan tycker jag du SKA "hänga ut", inte konstigare än att man lämnar ett omdöme på vilken tjänst som helst dessa dagar. Sen hade jag aldrig mer återvänt till den verkstan. Dom är ju potentiellt livsfarliga! En hoj i den kalibern, på motorväg i 150 kmh, och nåt kritiskt som sitter felmonterat ... , kan gå mycket illa.

Jag känner mig väldigt trygg nu att jag gör mina servicar själv. I Amerika hade du kunnat stämma dom.

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026