Kedjan slog av två fästen till "framdrevskåpan/kopplingskåpa" eller vad den nu kallas. (har kvar dessa två fästen) Problemet är att även om man kan skruva fast kåpan så sviktar kåpan efter när man trycker in kopplingen, tillräckligt mycket för att man knappt ska få in växlarna.
Är säkert rätt svårt att förstå om man inte ser bilder, men tips? går det att svetsa tro?
har försökt att med kemisk metall sätta fast fästena, men det håller det inte
Känns som om svetsning skulle vara det bästa, men svårt?
Det går utmärkt att svetsa bara det nu inte är en bråkig blandlegering då blir det svårare att hitta någon snubbe som kan. men för det mesta går det bra med vanlig tig eller mig,,,, testa tig i första hand!! jag fick skicka iväg mitt block för svetsning på en gammel honda xr699 den var helt omöjlig att svetsa med normala trådar. Men vart skickade jag den?? Huuummmm Det är mer än 15 år sedan så ta detta med en nypa salt Fottas mc tror jag att det fanns en snubbe som fick till det perfekt. Du kommer få fler tipps på svetsfarbröder som kan
Har en far som kan svetsa, dock har vi bara tillgång till en mig. Frågan är om det kan fungera ändå, då det är rätt lite som behövs svetsas, även fast det är aluminium.
Han säger iaf att det kan fungera