Problem Daytona 955i -02

dolph

Äkta hjälmbarn
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
BMW F800S
Har lite problem med hojen. När jag kör så nollar sig mätarna med jämna mellanrum som när man slår på tändningen dvs hastighetsmätarn visar 299 sedan 0 och ibland dippar varvmätarn. Efter en stunds körning stannade jag hojen och när jag skulle starta igen var batteriet urdraget. Rullade igång och körde vidare nu med konstant tänd motorsymbol lampa :huvet . Kommer hem stannar och provar starta igen det funkar :banana för att direkt se den ilskna oranga motorlampan. Ideer någon?

dolph skrev:
2210607 Har lite problem med hojen. När jag kör så nollar sig mätarna med jämna mellanrum som när man slår på tändningen dvs hastighetsmätarn visar 299 sedan 0 och ibland dippar varvmätarn. Efter en stunds körning stannade jag hojen och när jag skulle starta igen var batteriet urdraget. Rullade igång och körde vidare nu med konstant tänd motorsymbol lampa :huvet . Kommer hem stannar och provar starta igen det funkar :banana för att direkt se den ilskna oranga motorlampan. Ideer någon?

Hade det problemet med min retta och när jag bytte batteriet så upphörde det. Ett tips bara...
/Janne

Kolla i din manual , det är felkoder precis som på Thunderace1000...

Lampan är tänd tills inga fel konstaterats vid 3 varmkörningar. Felkoderna lagras dock i ECU:n..

Symptomen du beskriver osar jordfel. På tidigare Daytona var elsystemet jordat i en plint som var felaktigt dimensionerad och smälte ledde till ungefär de sympomen du beskriver. Vet inte om så är fallet även på -02:an. Triumph har ett "fix-kit" för runt 100 pix. Enkelt att göra själv..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg