problem att lägga in högre växel.

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
Hej,

Har en ZXR -91 som har stått i garage sen i aug. Nu är det dags att få igång den inför säsongen. Tanken var att jag skulle plocka ut batteriet för att köpa ett nytt imorgon. Ville trots allt prova att starta hojen. Det fanns såklart inte tillräckligt med kräm i batteriet. Tänkte att jag skulle rulla igång den på tvåan. Till min stora förvåning får jag bara in ettan men kan inte kicka upp den högre växel utan den stannar i neutralläge. Detta problem hade jag inte när motorcykeln åkte in i vinterdvala. Förresten så byttes lamellerna på verkstad förra våren.

Någon som kan ha en aning om vad detta problem beror på. Är inte ngt vidare duktig på DIY, men verkstad känns inte så kul med tanke på att väntetiden på länets verkstäder borde vara lång så här i början på säsongen.

Tacksam för hjälp.

/Ahlstrom

Ingen som har ngn aning alls?
Funderade på om växellådeoljan bara klibbat till sig och smörjer på nytt så fort som knarren har fått stå på tomgång ett tag.

Any ideas?

Ingen som har ngn aning alls?
Funderade på om växellådeoljan bara klibbat till sig och smörjer på nytt så fort som knarren har fått stå på tomgång ett tag.

Any ideas?

Jag hade en zxr 750-89 för några år sedan, samma sak där, men när hojen var igång så var det inga problem.. tror fan det är så på min zx9:a med, kan inte lägga i tvåan när jag står stilla med motorn igång ens.. kanske ska vara så.. ska kolla imorgon hur den beter sig.. jag börjar bli gammal.. minns dåligt..//Karl

Vissa hojar har just en spärr, så att man inte kan lägga i tvåan om inte motorn är igång.

Om du har en bil kan du koppla startkablar ifrån den för att få igång den. Låt bilens motor vara avstängd.

Tack för svaren!

Vill minnas att jag har rullat igång den på tvåan vid tidigare tillfälle, så jag ve inte riktigt. Ska bara få i ett nytt batteri eller prova med startkablar så är det förhoppningsvis ingen fara.

tack ska ni ha!

/Ahlstrom

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!