Problem att köra fort

Gixxerrace600

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2006
Hoj
Gixxer 600
Har ett litet problem jag har svårt att lösa själv. Kör en GSXR 600 från 98, problemet är att den i höga farter börjar bete sig som när du får soppatorsk typ, den börjar blöddra å svarar inte på gasen förens jag drar ner den till typ 120 km/h. Alla tips jag kan få är väldigt välkommna. Tackar på förhand

Har ett litet problem jag har svårt att lösa själv. Kör en GSXR 600 från 98, problemet är att den i höga farter börjar bete sig som när du får soppatorsk typ, den börjar blöddra å svarar inte på gasen förens jag drar ner den till typ 120 km/h. Alla tips jag kan få är väldigt välkommna. Tackar på förhand

Igensatt bränslefilter?

/J

Hur reagerar den vid fullgas i lägre farter? Hård accelleration tex?
Som Jörgen sa, soppafilter, men kolla stift, spänning och luftfilter också.

Min hoj betedde sig nästan likadant, det var generatorn som hade gett upp :huvet

Kan vara idé att kolla bränsleventilen under tanken, den öppnas av undertrycket i insugsröret via en slang och ju mer öppna spjäll desto mindre undertryck. Det sitter ett gummimembran i ventilen som kan bli dåligt.

Hur reagerar den vid fullgas i lägre farter? Hård accelleration tex?
Som Jörgen sa, soppafilter, men kolla stift, spänning och luftfilter också.

Min hoj betedde sig nästan likadant, det var generatorn som hade gett upp :huvet

Har inte märkt någonting konstigt än, han bråkar bara när det är höga farter

Last edited:
2967073 Jo, den dör ju i korta intervall, men sedan går ju pumpen igång igen... Jag kan inte LOVA att det är det som är felet, men kolla över grejorna för det är inte alldeles ovanligt.

/#23
Men klarar sig inte en förgasarmotor några sekunder om soppapumpen lägger av? Om kontakten glappar så stannar ju pumpen bara till då å då, korta intervall, då borde ju inte fuggarna hinna tömmas? :va

Men klarar sig inte en förgasarmotor några sekunder om soppapumpen lägger av? Om kontakten glappar så stannar ju pumpen bara till då å då, korta intervall, då borde ju inte fuggarna hinna tömmas? :va

sidostödskontakten brukar väl endå klippa tändningen, inte soppapumpen

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...