Problem ägarbyte, gammalt ägarbevis

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
:mad:Köpte en ny mc i fredags för en vecka sedan och fick idag hem ett papper från transportstyrelsen angående att ägarbeviset jag skrev på var ogiltigt! Det fanns tydligen ett nyare. Har precis ringt killen och han påstår att han har det nya på posten som ska hämtas som REKOMENDERAT brev, kan detta stämma?! Har aldrig hört talas om att man får ägarbeviset hemskickat så. Borde väl komma i brevlådan?

Vad tror ni? Skulle ringa han imorn och kolla så han hämtat ut det och sedan över och skriva på.. Hoppas bara han inte är någon skum jävel bara.

Vad tror ni? Bör jag ställa hojen ett par kvarter bort när jag åker dit imornkväll?

:mad:Köpte en ny mc i fredags för en vecka sedan och fick idag hem ett papper från transportstyrelsen angående att ägarbeviset jag skrev på var ogiltigt! Det fanns tydligen ett nyare. Har precis ringt killen och han påstår att han har det nya på posten som ska hämtas som REKOMENDERAT brev, kan detta stämma?! Har aldrig hört talas om att man får ägarbeviset hemskickat så. Borde väl komma i brevlådan?

Vad tror ni? Skulle ringa han imorn och kolla så han hämtat ut det och sedan över och skriva på.. Hoppas bara han inte är någon skum jävel bara.

Vad tror ni? Bör jag ställa hojen ett par kvarter bort när jag åker dit imornkväll?

Det skickas Rekomenderat

del 2 av registreringsbeviset är en värdehandling så de ska skickas som rek...

jo, dessvärre är det så
å 100 pix kostar det åxå...
dom har tydligen haft en del problem med folk som beställt hem andras ägarbevis osv..

har hänt mig oså. va inga problem då.. kan vara att han inte hitta regpapper först o beställde nya, då gäller inte de gammla.. tror inte de är nån fara. :)

enda jag inte fattar att han skulle hämta dom på posten, måste va nått nytt isf?

Last edited:
del 2 av registreringsbeviset är en värdehandling så de ska skickas som rek...

Var tvungen att kolla när jag läste ovanstående.
Det var som jag trodde, båda delarna kom i brevlådan.

Ok, jag läste vad Vladimir säger. Det kan ju förklara saken.. Då ger jag mig.

Okej, PUH. Bra att någon här har "rätt" svar iaf, började bli måttligt orolig och irriterad.. ah bara hålla tummarna han ordnar fram rätt papper imorn då.

på transportstyrelsens sida går det att beställa på 2 olika vis... om man betalar direkt via internet så kostar det 50:- och då får man det hem annars 100:- på posten. Råkade ut för samma sak som dig när jag sålde min hoj för några veckor sedan

kan vara så att han har haft hojen på avbetalning/leasing och har betalt av hela skulden då kommer ett nytt reg bevis med.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back