Probike blir av med BMW....?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Probike kanske inte är så vana att hantera en massa plastbitar och clips, som -att döma av inläggen ovan- trillar av dessa europeiska cyklar. :D
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Probike kanske inte är så vana att hantera en massa plastbitar och clips, som -att döma av inläggen ovan- trillar av dessa europeiska cyklar. :D

Hehe... :) Eller så att att de säger sig representera flera märken än HD. Men när man kommer dit och vill snacka om deras övriga märken så känner man sig som en amerikan i Nordkorea. (Ok, nu överdrev jag lite... ;) )
 

alex!

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Malmö
Hoj
Triumph Street Triple R
Jag måste säga att jag tycker att Probike i Malmö är en av dom bättre affärerna i Malmö, har fått ett mycket bättre bemötande där än tex Bikeline (Brhöberg) och JE68.

(jag är opartisk, har inte handlat av någon utav handlarna men varit spekulant på hojjar i dessa 3 butiker)
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag måste säga att jag tycker att Probike i Malmö är en av dom bättre affärerna i Malmö, har fått ett mycket bättre bemötande där än tex Bikeline (Brhöberg) och JE68.

(jag är opartisk, har inte handlat av någon utav handlarna men varit spekulant på hojjar i dessa 3 butiker)
Visst är ett bra bemötande i butiken bra men en handlare bedöms främst på kundservice och tidsåtgång vid sådan.
Jag fick vänta flera veckor på ett jävla klistermärke och det efter att man redan väntat några veckor på delarna det skulle sitta på...Då spelar det mindre roll att man fick ett bra bemötande när man skulle betala närmare 100kkr.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Haft Buell tidigare så haft kontakt med Probike i Göteborg.
Fungerade super så länge man körde Buell.

När de tog över Aprilia så var jag sugen på en RSV4.
De hade en demo på Probike i Göteborg så drog dit för att testköra.
Förklarar att man var sugen på att köpa en men ville provköra.
Får till svar att tjejen bakom disken. "Kan du komma tillbaka en annan dag? Den är så jobbig att ta fram."
Blev inga fler besök.

Kör HD-relaterat så är de kanon men har du annat fokus så kastar du bara bort din tid om du åker till Probike.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
AVA Mc, ja jösses ja, finns den firman kvar?!
VEM köper eller servar sin hoj där?
Hoppas nu nån vettig tar över BMW!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
BMW till BMW-bilfirmor och Ducati till VW-butiker.:hihi
BMW hojar hos BMW bilhandlare har man försökr med i Malmö, no good.
Tveksam till JE68 och BMW, de verkar så insnöade på KTM att jag tycker synd om de som vill köpa en Trajja, risken är att det blir detsamma med BMW. Husqvarna är nog okej då de faller i samma segment som KTM.

Den som lever får se.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Problemet är nog att få tag i kompetent personal, därför måste redan etablerade firmor med befintlig struktur och kompetens ta över.

Med tanke på BMW-s försäljningssiffror kan det kanske vara värt att göra sig av med något annat märke istället...
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Jag måste säga att jag tycker att Probike i Malmö är en av dom bättre affärerna i Malmö, har fått ett mycket bättre bemötande där än tex Bikeline (Brhöberg) och JE68.

(jag är opartisk, har inte handlat av någon utav handlarna men varit spekulant på hojjar i dessa 3 butiker)
Att ngn skulle kunna vara sämre än BRH är helt sjukt. Gson hade svart bälte i att säga en sak och göra ngt helt annat. Gång på gång...

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag måste säga att jag tycker att Probike i Malmö är en av dom bättre affärerna i Malmö, har fått ett mycket bättre bemötande där än tex Bikeline (Brhöberg) och JE68.

(jag är opartisk, har inte handlat av någon utav handlarna men varit spekulant på hojjar i dessa 3 butiker)


Helt enig där, bemötandet på Probike Malmö i butik/av säljare på topp. JE och BrH...eh nätack.

Probikes problem kan vara den gamla regeln; första hojen säljer säljaren. Nummer två säljs av verkstaden.
Dvs, är eftermarknaden "bristfällig" blir det inget mer än ett köp.. någon annan förklaring har jag inte.
Kan ju vara så enkelt att boven i dramat är inte enskilda butiker utan organisationen bakom och då är det synd att ex Probike Malmö drabbas (från mina personliga erfarenheter)
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Helt enig där, bemötandet på Probike Malmö i butik/av säljare på topp. JE och BrH...eh nätack.

Probikes problem kan vara den gamla regeln; första hojen säljer säljaren. Nummer två säljs av verkstaden.
Dvs, är eftermarknaden "bristfällig" blir det inget mer än ett köp.. någon annan förklaring har jag inte.
Kan ju vara så enkelt att boven i dramat är inte enskilda butiker utan organisationen bakom och då är det synd att ex Probike Malmö drabbas (från mina personliga erfarenheter)

Håller med! Har enbart haft trevligt och serviceinriktat bemötande från den säljare på Probike som jag har haft att göra med på Aprilia-sidan. Men det kan som sagt vara enskilda individers förtjänst att man har den känslan. Lite märkligt är det också kan man tycka då när jag var där sist, så stod det fan över 50 flång nya BMW-hojar som var sålda och som skulle levereras. Så deras förmåga att sälja BMW verkar det ju knappeligen vara fel på. Måste vara något högre upp i organisationen som inte lirar som det ska.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Blanda nu inte ihop "bra bemötande från en säljare" med "långsiktigt fungerande företag med nöjda kunder"...


Buy quality, cry once
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Håller med! Har enbart haft trevligt och serviceinriktat bemötande från den säljare på Probike som jag har haft att göra med på Aprilia-sidan. Men det kan som sagt vara enskilda individers förtjänst att man har den känslan. Lite märkligt är det också kan man tycka då när jag var där sist, så stod det fan över 50 flång nya BMW-hojar som var sålda och som skulle levereras. Så deras förmåga att sälja BMW verkar det ju knappeligen vara fel på. Måste vara något högre upp i organisationen som inte lirar som det ska.

Fast sälja hojar som har bra rykte och är eftertraktade och bara kan köpas på ett fåtal
ställen kan ju vem som helst göra utan vidare säljförmåga.

En säljare är en som säljer på dig nåt du inte ens visste att du ville köpa när du gick in
genom dörren, några såna tror jag inte probike sthlm. har.
 
Last edited:
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top