Pro Superbike Våler

...och som vanligt har jag missat racet. Download somewhere? Spanat på RacingUnderground men ännu inget där :(

När jag kollade warmup var dom 14 men tänkte att någon inte hade sin transponder på, ok 17 då :)
Vad jag egentligen ville skrivet innan var att det är Stcc fel att dom är så få!
Men undvek det :krama

Va? Det är ju 17 som startar.

Det var väl ändå knappast lågkonjukturen som såg till att det var 30 startande på premiären och bara några färre under de kommande deltävlingarna?

Niko är skadad, Hanson är sjuk. Likaså Ockelfelt och Lindström. Jorpes är anmäld men inte på plats. Niki Lindfors får inte ordning på sin cykel och åkte hem igår. Stenberg tycker väl att det är för långt att åka när han inte har en chans på mästerskapet, han hoppade över Våler även ifjol.

Det blir ju alltid manfall under säsongen och alltid något race som har få förare till start. Men överlag har det ju vart bra med startande i Pro SBK. Kommer garanterat 22-24 till start på Ring Knutstorp och ännu några till finalen.

Edit: Wyrén demolerade sin cykel på Pro SBK Gelleråsen, vet ej om det är därför han inte kommit till start.

All körtid är väl värdefull :va

Skulle jag åkt hade jag fått åka trampcykel. Min hoj har ännu ont efter KGA

Kanonkul att det äntligen tightar till mästerskapet!!!

Oj nu blir det spännande nästa race :yoparty

Last edited:
Efter endast ett varv av racet så behöver min cykel nu också en hel del kärlek för att komma i form till knutstorp.... jag med för den delen *ont*

Efter endast ett varv av racet så behöver min cykel nu också en hel del kärlek för att komma i form till knutstorp.... jag med för den delen *ont*
Aj aj men det går ju över, smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.

Är det bara jag som tycker det är lite jobbigt med repriserna som viasat kastar in i tid och otid ?. Man missar ju lite real-tids-action så att säga !.

Är det bara jag som tycker det är lite jobbigt med repriserna som viasat kastar in i tid och otid ?. Man missar ju lite real-tids-action så att säga !.

håller med...riktigt störande när dom kör 5 repris sekvenser precis innan sista varvet!

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...