Pro Superbike Gelleråsen 22-23 maj

Va där och övade mig på att ta kort och nedan kommer ett urplock av vad som togs.. fler kommer upp så snart min bildsida är klar..
hittade mr.ProSuperbike också =)

lessons learned från dagen
1. bättre placering för bättre bilder (fick inte gå närmare under racen)
2. objektiv med större zoom är att rekomendera..
3. öva öva öva.. dom kör ju fort me...
4. köp en RC8R och köra mer bana!

:banana

Last edited:
Kul att det blev race utan SC och massa gulflaggor.

:fakta

De har lite mer erfarenhet på Gåsen tror jag.

Kul race och jäklar vilken snygg produktion! Jag slås av häpnad varje gång Viasat Motor visar upp sig. Det blir till att skaffa det sen när man slår sig till ro framöver. Synd på missen av tredjeplatsfighten men än anser jag att de är i läroperiod. Kul race och stort grattis Filip! :Bugar

Men Yamaha har gjort bort sig i år, bara två R1:or topp 6. Vilket misslyckande. :mad:

(Varning för ironi i sista meningarna, det var ju bara två märken som hade två hojar i topp 6)

EDIT: Maila gärna Viasat Sport och säg vad ni tyckte om sändningen. Lätt sätt att visa att det finns intresse för RoadRacing och att de inte behöver byta namn till Viasat Formel 1 än.

Last edited:
EDIT: Maila gärna Viasat Sport och säg vad ni tyckte om sändningen. Lätt sätt att visa att det finns intresse för RoadRacing och att de inte behöver byta namn till Viasat Formel 1 än.

"Hej MTG, jag såg er sändning "ProSuperbike.2009.Round02.Gellerasen.Race.TV.XviD.Swedish" på racing-underground.com, och skulle bara vilja tacka för en väldigt bra produktion. Ni ska veta att intresset för motorcyklar är jätte stort och ni bör absolut fortsätta med kanalen Viasat Motor /.../"

Nej, det går inte riktigt ihop.

Tacka RU istället, världens bästa motorsportkanal, som förser oss med F1 (bra dokumentärer), GP, SBK och massor av annat - helt gratis.

"Download Complete"

Jag hade funderingar på att skaffa viasat motor, ändå till man blev konstant påhoppad av deras försäljare på banan, som inte hade vett att ge sig när man sa att man inte var intresserad av deras tjänster just då..
Enda irritationsmomentet på kga igår..

Ja mer bantid vore inte fel.
Denna helg var ju dessutom 2 regnpass vissa (inte bara jag) hade behövt mer torrtid för att komma ner till bättre tider på race!
Men vi som inte tränade på Onsdagen får skylla oss själva :rolleyes:

Ps var är Jorpes :confused:

En fundering kring arrangemanget är ju att det inte blir mycket bantid för PRO-superbike, så inte konstigt att man väljar att köra andra serier också.[/QUOTE]

Last edited:
Tråkigt race??? Skrota Viasat & pallra dig ut till banan istället. Förmodligen ett av dom bästa PRO racen hitentills:tummenupp
Stänkte grus på oss när Rille gick omkull i depåböjen.
Har redan sett Rille krascha live ett par gånger i år men visst ska det ses live och inte framför TV:n.

2 racehelger på raken (A-torp och Falken) gör att det finns lite att pyssla med hemma, minst sagt :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti