Pro Superbike Falken!

titta lite ovanför .. bara lite grann ovanför ditt inlägg :D

sorry :)

Ja du har ju alltid varit snabb... på Sporthoj.com!:D

Min kommentar är annars "Genier tänker samma tankar" apropå våra GANSKA likartade slutsatser av testresultatet!:tummenupp
 
Från STCC.se efter morgonens test:

– Det gick sådär, säger Filip. Vi körde snabbare på testet tidigare i veckan.

Det kommer att dröja ett år innan den skadade armen är helt återställd och skadan inverkar på körningen.

– Det är där den största påfrestningen ligger, säger Filip. Jag har inte samma styrka i armen, men det går att köra. I racen blir det värre men vi kör så pass korta race här i Sverige att det ska nog gå bra.
 
Svensken startar längst bak pga att han kört för fort i depån :gnissla
David var tydligen aningen upprörd...
 
1. Freddy
2. Filip
3. Mårtensson
4. Petter
5. Steny
6. Svensken
7. Lukas
8. Cajback
9. Linden
10. Björk
....
17. Munken
18. Farfar
 
Eller för oss som inte känner alla vid smeknamn:

1. Freddy Papunen
2. Filip Backlund
3. Andreas Mårtensson
4. Petter Jansson
5. Henrik Stenberg
6. David Andersson
7. Lukas Ockelfelt
8. Nicklas Cajback
9. Jimmi Lindén
10. Per Björk
11. Daniel Kubberød
12. Andreas Nylund
13. Anders Eskilsson
14. Tobias Larsson
15. Daniel Falemo
16. Roger Hansson
17. Stefan Ljungberg
18. Christian Åkerlund
19. Jimmy Wyrén
 
Svensken startar längst bak pga att han kört för fort i depån :gnissla
David var tydligen aningen upprörd...

Då var den grov överträdelse och kan inte skyllas på annan än han själv?

2.18 Hastighetsbestämmelser i bandepå.
Bandepåns hastighetsbegränsning är 50 km/h. Bandepån är skyltad med ”Pit Entry” och ”Pit Exit”. Mellan dessa skyltar gäller hastighetsbegränsningen. Användande av hastighetsradar av något slag är förbjudet utom för den officiella hastighetsradarn som handhas av en faktadomare.
Underlåtelse att följa hastigheten under träning, tidskvalificering och warm-up renderar i bötesstraff på SEK 100 per överskriden km/h.
Underlåtenhet att följa hastighetsbegränsningen i bandepå vid tävling resulterar i ett tidstillägg på 20 sekunder. Om tävlingsledning/faktafunktionär anser att överskriden hastighetsbestämmelse varit grov kan annat straff föreläggas
.
 
han körde för fort eller vårdslöst enligt pratet på plats.
den egentliga orsalen var väl egentligen att david efter att suttit inpackad i ett skinnställ direkt efter kval råkade tappa kopplingen när han körde i depån och varvade för att folk skulle akta sig.någon påpekade detta och david var sugen på den diskussionen just då,not.
en protest lades (vem det var framgick inte men cawalli brukar vara stolta över de så det var nog inte de..)
i alla fall,han fick som mästerskapsledare starta sist men gjorde en grymm körning under racet.
backlunds ställ ut på rakan varv 2 kunde lätt gett han mer än armen att laga.davids omkörningsförsök på stenberg var väl inte det smartaste men det förstod han nog själv efter fått dra hela rakan i gräset,men det är bra underhållning så fortsätt så=)

enligt highsider.se

http://www.highsider.se/page40.html#freddy_historisk_svensken_besviken_100709

Svensken kvalade in på fjärde startruta men fick starta sist. Han blev tilldömd ett väldigt hårt straff efter en incident efter kvalet.

-På väg tillbaka till mitt depåtält varvade jag lite extra för att uppmärksamma några åskådare framför mig så de skulle ge mig lite utrymme. I depåområdet ska man köra lugnt och det gjorde jag. Men samtidigt som jag gasade till så slant jag lite med kopplingen och farten ökade självklart något. En åskådare eller någon teammedlem såg mig och sprang efter mig. Adrenalinet flödar efter ett kvalpass och jag var väl mindre trevlig mot honom efter hans svordomar. Han gick upp till tävlingsledningen och la in en protest och strax därefter fick jag reda på att jag skulle få starta sist, säger Svensken besviket.
Enligt en funktionär ska Svensken ha varit nära en barnvagn och en funktionär ska ha vittnat hela förloppet. Juryn samlades och domaren Björn Andersson bestämde straffet, sista startruta blev det otroligt hårda straffet som mycket väl kan avgöra Svenskens titelchanser. En något lämpligare lösning hade självklart varit att skriva ut böter till Svensken.

-Det var ju en olyckshändelse, avslutar Svensken.
 
Last edited:
Jag är på plats och fotar såklart :D
Bjussar på en bild på Mårtensson som jag e nöjd med.
4778379084_72b3a14faa_b.jpg
 
han körde för fort eller vårdslöst enligt pratet på plats.
den egentliga orsalen var väl egentligen att david efter att suttit inpackad i ett skinnställ direkt efter kval råkade tappa kopplingen när han körde i depån och varvade för att folk skulle akta sig.någon påpekade detta och david var sugen på den diskussionen just då,not.
en protest lades (vem det var framgick inte men cawalli brukar vara stolta över de så det var nog inte de..)
i alla fall,han fick som mästerskapsledare starta sist men gjorde en grymm körning under racet.
backlunds ställ ut på rakan varv 2 kunde lätt gett han mer än armen att laga.davids omkörningsförsök på stenberg var väl inte det smartaste men det förstod han nog själv efter fått dra hela rakan i gräset,men det är bra underhållning så fortsätt så=)

enligt highsider.se

http://www.highsider.se/page40.html#freddy_historisk_svensken_besviken_100709

Svensken kvalade in på fjärde startruta men fick starta sist. Han blev tilldömd ett väldigt hårt straff efter en incident efter kvalet.

-På väg tillbaka till mitt depåtält varvade jag lite extra för att uppmärksamma några åskådare framför mig så de skulle ge mig lite utrymme. I depåområdet ska man köra lugnt och det gjorde jag. Men samtidigt som jag gasade till så slant jag lite med kopplingen och farten ökade självklart något. En åskådare eller någon teammedlem såg mig och sprang efter mig. Adrenalinet flödar efter ett kvalpass och jag var väl mindre trevlig mot honom efter hans svordomar. Han gick upp till tävlingsledningen och la in en protest och strax därefter fick jag reda på att jag skulle få starta sist, säger Svensken besviket.
Enligt en funktionär ska Svensken ha varit nära en barnvagn och en funktionär ska ha vittnat hela förloppet. Juryn samlades och domaren Björn Andersson bestämde straffet, sista startruta blev det otroligt hårda straffet som mycket väl kan avgöra Svenskens titelchanser. En något lämpligare lösning hade självklart varit att skriva ut böter till Svensken.

-Det var ju en olyckshändelse, avslutar Svensken.

Då undrar jag om funkisarna har gjort en större maja än svensken?? Som släpper in en barnvagn i depån?? Eller va de en jtcc bil??:va
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top