Pro Superbike 2012

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
@rachidhighsider
Mats Backman André Andersson och Andreas Wallenborg diskade från dagens race då de hämtat cyklarna för tidigt från Parc Fermé.

Har inte STCC råd med en funktionär som säger ifrån om någon kommer för tidigt?

@rachidhighsider
Varken brutna ben eller hjärnskakning för David Andersson. Brännsår på vänster arm däremot. Härligt att han mår bra!

Skönt att höra :tummenupp
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
@rachidhighsider
Mats Backman André Andersson och Andreas Wallenborg diskade från dagens race då de hämtat cyklarna för tidigt från Parc Fermé.

Har inte STCC råd med en funktionär som säger ifrån om någon kommer för tidigt?

Tydligen var nån där som rapporterade in det... kolla klockan efter nästa race! 30 min efter resultat är anslaget..
 

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Ort
STHLM
Hoj
Många
@rachidhighsider
Mats Backman André Andersson och Andreas Wallenborg diskade från dagens race då de hämtat cyklarna för tidigt från Parc Fermé.

Har inte STCC råd med en funktionär som säger ifrån om någon kommer för tidigt?

@rachidhighsider
Varken brutna ben eller hjärnskakning för David Andersson. Brännsår på vänster arm däremot. Härligt att han mår bra!

Skönt att höra :tummenupp

Jaha, då ser det väl ut som vanligt igen med 11st till start? för våran del så var det den största anledningen till klassbyte, riktigt skönt att David är okej :tummenupp
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
@rachidhighsider
Mats Backman André Andersson och Andreas Wallenborg diskade från dagens race då de hämtat cyklarna för tidigt från Parc Fermé.

Har inte STCC råd med en funktionär som säger ifrån om någon kommer för tidigt?

Visst gjorde förarna fel men tidsuppfattningen är svår när man kört race och inte har klocka på sig, men det är ingen ursäkt som rättfärdigar det. Men, STCC personalen öppnade grindarna (troligen för att släppa ut bilar som stått 60min) , när då dessa grabbar missförstår tid och rum och rullar ut sina hojar framför nosen på funktionär så säger denne inget! Såklart har förarna gjort fel men även STCC kunde vara lite tydligare här.
 

Rhaggren

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Vejbystrand
Hoj
Kawasaki ZX10
Visst gjorde förarna fel men tidsuppfattningen är svår när man kört race och inte har klocka på sig, men det är ingen ursäkt som rättfärdigar det. Men, STCC personalen öppnade grindarna (troligen för att släppa ut bilar som stått 60min) , när då dessa grabbar missförstår tid och rum och rullar ut sina hojar framför nosen på funktionär så säger denne inget! Såklart har förarna gjort fel men även STCC kunde vara lite tydligare här.

Bra beslut tycker jag :tummenupp

http://www.highsider.se/2012-05-05c.aspx
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Visst gjorde förarna fel men tidsuppfattningen är svår när man kört race och inte har klocka på sig, men det är ingen ursäkt som rättfärdigar det. Men, STCC personalen öppnade grindarna (troligen för att släppa ut bilar som stått 60min) , när då dessa grabbar missförstår tid och rum och rullar ut sina hojar framför nosen på funktionär så säger denne inget! Såklart har förarna gjort fel men även STCC kunde vara lite tydligare här.

Klockslag står på anslaget resultat och det är 30min räknat från det som gäller. Dvs har man en klocka/mobil och kan gå till resultattavlan så finns det inget tidsuppfattningsproblem (såvida man inte gör som jag när jag blev diskad och läste klockslaget för utprintning av resultatet istf anslaget klockslag :rolleyes: ).
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Klockslag står på anslaget resultat och det är 30min räknat från det som gäller. Dvs har man en klocka/mobil och kan gå till resultattavlan så finns det inget tidsuppfattningsproblem (såvida man inte gör som jag när jag blev diskad och läste klockslaget för utprintning av resultatet istf anslaget klockslag :rolleyes: ).

Jo fast i vissa fall kommer inte resultaten anslagna föränn senare :näsblod

Men det är helt rätt som du skriver, och precis som jag skrev så har förarna gjort ett fel. Men eftersom det inte fanns någon personal på plats som verkade bry sig eller ha koll så ändrade sig dormarna till idag och lät förarna behålla poängen. Ett bra beslut tycker jag och dom lärde sig nog något också :tummenupp

/Nitrous
 

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Ort
STHLM
Hoj
Många
11 till start??? Sm-värdighet???
Eftersom dom backade på diskningen och Sköld kom till start så blev det hela 11st i privat och 4st i pro :rolleyes: måste ju vara bättre för dom som känner att dom inte rår på att ta en topp 5-placering i privatcupen att byta till pro-serien, måste ju vara roligare att komma till sina sponsorer och säga att -jag kom 5:a i helgen :D
ska inte vara negativ, men jag tycker faktiskt att det lekstuga att dela mellan pro & privat.... (personlig åsikt)
// Anders
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Eftersom dom backade på diskningen och Sköld kom till start så blev det hela 11st i privat och 4st i pro :rolleyes: måste ju vara bättre för dom som känner att dom inte rår på att ta en topp 5-placering i privatcupen att byta till pro-serien, måste ju vara roligare att komma till sina sponsorer och säga att -jag kom 5:a i helgen :D
ska inte vara negativ, men jag tycker faktiskt att det lekstuga att dela mellan pro & privat.... (personlig åsikt)
// Anders

Nja, alla som kör är anmälda och kör i pro superbike men vissa även kör i privatcupen där det delas ut lite fler pokaler, det är inget som förändrar Pro Superbike listan och resultaten.
http://www.stcc.se/results/?section=superbike

Alltså 15-16 st i pro och 11 i privatcupen, på tok för få men inte så illa som du vill få det att låta. Det stora problemet är att det saknas för många snabba och erfarna förare.


Jag gjorde mina första Pro Superbike race i helgen och det var även fast jag körde som en jävla kärring på banan och fick fortkörningsböter i depån riktigt kul och med tanke på hur mycket det gett tillbaka från gäster och sponsorer så är det trots ökade kostnader helt klart mer ekonomiskt än en vanlig sm helg.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jo fast i vissa fall kommer inte resultaten anslagna föränn senare :näsblod

Men det är helt rätt som du skriver, och precis som jag skrev så har förarna gjort ett fel. Men eftersom det inte fanns någon personal på plats som verkade bry sig eller ha koll så ändrade sig dormarna till idag och lät förarna behålla poängen. Ett bra beslut tycker jag och dom lärde sig nog något också :tummenupp

/Nitrous

Ett helt rätt beslut!
 
Last edited:

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Är det någon TV kanal som sänder racen den här säsongen?
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Update: David hälsar att han mår mkt. bättre i dag Söndag! Vi siktar på att testa hojen på bana asap. den är komplett och Rickard felsökt/testkört den klart i bromsbänk. Vi ses på Ring Knutstorp! :)

SANY0012.jpg
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top