Pro Superbike 2012

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Hur läser man tiderna?
Total time, best lap, avgspeed, best lap?
Är 5.155 på tvåan gap tro?

Skratta inte, jag vill bara veta.

totaltid, efter 1an i mål, bästa varvtid, snabbaste genomsnittshastighet på ett varv :)
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
@Rash: bilder, avrapporterting o skvaller från Falken, tack...:7peta

Syns tydligt att Mårtensson den förare som sitter på det mest kompletta paketet o har rutinen, lär väl plocka hem mästerskapet i år då. Årets Kawor verkar vara både slöa i mellanregistret o hänger inte ens med i slip-streamen på Mantorps långraka, det överraskande att "gamla konstruktioner" som Hondan + Suzukin fortfarande med o slåss i toppen måste jag säga.

Edit: För att krydda PSBK lite, in med Christoffer Bergman som wildcard på sin BWG-Kawa!
 
Last edited:

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Eftersom man fick chansen o kolla dom stora grabbarna på falken, så måste jag bara säga -Lukas Ockelfelt . Vilken publikfriande körning. Helt sjukt. Kör som om det inte finns ngn morgondag. Att det sedan inte alltid håller i mål kan man ju förstå =)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Eftersom man fick chansen o kolla dom stora grabbarna på falken så måste jag bara säga -Lukas Ockelfelt vilken publikfriande körning. Helt sjukt. Kör som om det inte finns ngn morgondag, dom första varven. Att det sedan inte alltid håller i mål kan man ju förstå =)

Jag är beredd att hålla med!!! Att se honom ut på rakan med hojen krängandes under sig är VILT! Det ser lite läskigt ut faktiskt....:brinnerup
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Eftersom man fick chansen o kolla dom stora grabbarna på falken, så måste jag bara säga -Lukas Ockelfelt . Vilken publikfriande körning. Helt sjukt. Kör som om det inte finns ngn morgondag. Att det sedan inte alltid håller i mål kan man ju förstå =)

instämmer också, helt sjukt med vilken fart han kastar sig in i den snäva chikanen, fan bromsar dom inte innan chikanen:3freak:)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vad kördes det för tider på Falken? Antar detta var igår dagen efter pro på Knudan?

Vem vann och vilka körde?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Japp där folk bromsar kommer han på bakan och ramen är sned typ =)

EXAKT!!! När han kommer ut på nedlägg och sladd och han styr emot, och hojen/ekipaget börjar resa sig upp och framhjulet lättar..... Det ser ut som om ramen böjer sig!:3freak
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Min åsikt är att om det ska köras ett nordiskt mästerskap så ska de olika länderna vara överens om att göra det. I detta fallet är inte länderna överrens. Trots det utlyser de danska och norska federationerna nordiskt mästerskapsstatus på samma datum som vi kör SM. Är det bra eller dåligt för sporten? Jag tycker att det är dåligt.

Ja, det är väl lika smart som att ha race på knutstorp och falkenberg samma helg... Typ?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top