Pro Superbike 2011: Karlskoga 12-13/8

Som sagt, det finns massor av saker man kan göra för att visa upp sig själv och sponsorerna utan att det ska behöva ta mer än några minuter per dag.
Usch nu håller jag med dig... det känns läbbigt.. brrr

Jag tycker snarare du får det låta svårare än vad det är. ;)

Då kan du väl förklara för mig varför förarna inte har detta ? ;)

Mitt tidigare inlägg kanske lät negativt, självklart är detta ett bra sätt att exponera sig och sina sponsorer. Jag tyckte bara jämförelsen med vad ett bilteam som funnits i över 20 år och omsätter 10-30 miljoner kan göra, va lite skev.

Men ni som kan och vet hur billigt det är, hjälp då förarna med detta. För om det är billigt och enkelt, tror jag ingen tackar nej... :tummenupp

För en gångs skull måste jag hålla med Eric (och BigRed och iMaster).

Generellt tycker jag att svenska RR-förare är usla på att använda den potential som finns på nätet och i sociala medier. Eller så är de bara dåliga på att kommunicera ut vart de finns.
.........

Som sagt, det finns massor av saker man kan göra för att visa upp sig själv och sponsorerna utan att det ska behöva ta mer än några minuter per dag.

Kan bara säga att du är föredömlig på att synas och skapa intresse. Fler borde lära sig den biten och sälja sig själv.

Då kan du väl förklara för mig varför förarna inte har detta ? ;)

Nej, det kan jag inte, det förbryllar mig. När det gäller RR så tror jag helt enkelt att många team skiter i den nästan obefintliga publiken istället för att lägga energi på att försöka skapa ett intresse. De är nöjda.

Att sedan jämföra med bilteam med större budget är helt klart relevant när det kommer till dem typ av marknadsföring som inte kräver stora ekonomiska resurser. Det handlar, som jag ser det, inte direkt om ekonomi utan snarare om ointresse.

Jag hjälper gärna till med tips och råd men då får man be om det, jag har alldeles för mycket att göra med mitt eget liv för att hålla på och jaga folk som ändå inte vill ha hjälp.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti