Pro mod

Pickles

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Suz
... nu när hassa busorna laddar för fullt och bevisar de mest otrolía siffror vi vanlia döda aldri´sett förut ... så undrar jag om de finns tillräckligt med folk för att öppna en pro mod klass här i svergie..... själv har jag inte bevisat våran potentialen i våra nya motorer (987cc/1216cckompressor/metanol...), men går allt som jag vill så utmanar jag gärna dessa turbo hojjar... på strippen... men det är inte viktigaste!! jag vill ha en NY KLASS som tar bort hjälte glorian från prostock klassen......
som varit den enda mc-klass som de inte har förstört under åren.........

Gammal ssb-fan

Klassen finns redan problemet är att få dit förare+hojar
klassnamnet har varierat med åren i från pro-mod till funnybike som den nu heter
och har ett lite friare reglemente just för att få dit mera förare men det verkar trögt så tyvär riskerar klassen att tappa SM statusen

Ps. jag håller själv på att bygga en funnybike sen 5 år tillbaka problemet är väl tid å pengar och är väl så för dom allra flesta kan jag tro

Bifogat

• Recovered_JPEG_275.jpg
    Recovered_JPEG_275.jpg
    14.4 KB · Visningar: 85
  • Recovered_JPEG_309.jpg
    Recovered_JPEG_309.jpg
    55.3 KB · Visningar: 76
...mej veteligen har turbo hojjarna dominerat i svergie sen tidiga 90 tale...(ssb)
visst "friskens" sug motor gick ju rätt bra men sen dess??? brorsan vann sthlm cup 91,93 turbo ...för övrigt första t-hoj som fungera ordentligt i sthlm och han har aldrig haft problem å komma iväg.... ang pro mod så har jag inte hittat nån förening visst finns det dom som byggt efter ama-prostar regler (mest turbo hojjar)
men dessa hojjar har ju hamnat i competition.... det roliga med en promod klass skulle va alla olika former av hästar...nitro gas mettis turbo och inte lika dyrt (sanning med modifikation)..... En rolig och intressant klass!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park