Pro Gear Moto

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Har just köpt en hjälm på Pro Gear Moto och undrar hur de är som handlare!!??
Snabba, sega bra att göra med eller m.m.

Undrar också, men tycker det är omöjligt att hitta något om dom när man googlar. Jag avbröt därför mitt kreditkortsköp och valde faktura istället, kommer väl ta lite längre tid att få prylen då men man slipper i alla fall riskera att bli blåst.

Återkom med feedback i denna tråd när ni fått varan och kan svara. Om ingen annan gör det :tummenupp

Köpte hjälmen på faktura
Hoppas hinna få den SENAST måndag men den är idag Måndag inte skickad ännu

Hm beställde i Lördags så ingen fara ännu, fick mail om kreditupplysning nu imorse så den kanske går iväg idag, man får se

Undrar också, men tycker det är omöjligt att hitta något om dom när man googlar. Jag avbröt därför mitt kreditkortsköp och valde faktura istället, kommer väl ta lite längre tid att få prylen då men man slipper i alla fall riskera att bli blåst.

När köpte du ? Har de skickat varan ??

Jag har handlat på progear.net. Verkar vara samma butik som progearmoto.se.
Beställde två hjälm till två olika adresser på en fredag. Nästa onsdag fanns en hjälm på uthämtningsstället. Den andra hjälmen anlände på torsdagen.
Pratade med en Marko innan jag beställde online. Trevlig och hjälpsam.

Inget har hänt ännu har mailat men inte fått något svar även lämnat meddelande via deras "meddelandetjänst"
Hoppas den går iväg imorgon.............

Ni två ska inte börja PM:a med varandra istället? Eller ska ni också börja smutskasta ett företag för att ni beställt en hjälm i lördags och för att den inte skickats iväg ännu?

Tänk ett steg längre så kanske ni inser att företaget ni beställt ifrån troligen inte har hjälmen på lager själva utan har fått beställa från importören.

Börjar bli tröttsamt med trådar som startas av stressade småflickor som inte fått sina prylar inom 1-2 dagar.

Ni två ska inte börja PM:a med varandra istället? Eller ska ni också börja smutskasta ett företag för att ni beställt en hjälm i lördags och för att den inte skickats iväg ännu?

Tänk ett steg längre så kanske ni inser att företaget ni beställt ifrån troligen inte har hjälmen på lager själva utan har fått beställa från importören.

Börjar bli tröttsamt med trådar som startas av stressade småflickor som inte fått sina prylar inom 1-2 dagar.

Vari ligger smutskastningen? Håller med om att TS är lite ivrig att få sin pryl, men någon smutskastning ser jag inte.

Tråden har ett värde eftersom det saknas omdömen om butiken på nätet trots att det är en utpräglad nätbutik.

Precis som tidigare kommenterat så brukar jag handla på faktura eller dylikt om det är en butik man känner är suspekt. Visst det går att handla med direktbetalning men känns enklare att inte binda sig till något isf! angående att ni inte fått eran vara ännu fast beställningen skedde i lördags är väl inte ett dugg konstigt? har ju bara varit två arbetsdagar på veckan än så länge och dessutom ligger företaget i Finland.

Jag vet inte varför jag klumpas ihop med TS i detta. Min enda fråga var om någon hade handlat från butiken, eftersom det inte går att hitta omdömen om butiken. Jag har inte bråttom och var redan när jag valde faktura införstådd på att det kommer ta lite tid på grund av kreditupplysning etc.

Jag kan inte svara för TS men jag tycker det låter som att han ska hitta på något och därför har bråttom att få hjälmen. I en sån situation hade jag nog inte beställt på faktura från ett annat land, utan istället betalat några hundralappar extra och handlat i Sverige.

Jag hade lite bråttom att beställa och hann därför inte kolla upp företaget och är därför lite orolig.
Väl medveten om att jag inte ska förvänta mig att ha hjälmen inom 2-3 dagar efter beställning gjorts en helgdag.
Men om jag nu lämnade meddelande och mail i måndags och inte fått något svar alls ännu tycker då jag att det känns konstigt.
På deras site står också "SNABB LEVERANS ALLT I LAGER"
Smutskastar inte alls Pro Gear Moto de har ju mycket grejor och bra betalningsalternativ fri frakt över 1500:- 90 dagars öppet köp och som sagt utlovar snabba leveranser.
Har skrivit då det efterfrågats uppdatering hur det går med min beställning

Fick min hjälm idag utkörd till dörren FINT
Men kan väl knappast kalla det för expressleverans!!!! Den skickades från Finland

Fick min hjälm idag utkörd till dörren FINT
Men kan väl knappast kalla det för expressleverans!!!! Den skickades från Finland

Allting tog lite extra tid (kreditupplysning verkar ej ha gjorts då jag ej fick hem nån bekräftelse om det) men det gick bra både att få och att returnera varorna. Jag behövde inte betala något för returen.

Kan baserat på det rekommendera affären om man inte har bråttom (kan ta en vecka att få svar på mail etc.)

Hjälper Google lite med indexeringen: progearmoto pro gear moto hjälm leverans säkert pålitligt handla pris kostnad retur

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT