privat kock någon???

• Thread starter Thread starter Mcbrud
  • Start date Start date

Mcbrud

Guest
Då man tyvärr blir arbetslös den siste september pga att restaurangen jag jobbar på stänger då så undrar jag nu om det finns några där ute som är intresserade av att anställa lilla mig som privat kock någon kväll?? är i stort behov av pengar!!!

Alltför kinky och konstiga förslag besvaras med :finger

Kom igen nu och gör era flickvänner/pojkvänner glada! :)

Vad kostar det? Har alltid velat hämnas på en kock sedan jag jobbade som diskare :)....

sismo skrev:
Vad kostar det? Har alltid velat hämnas på en kock sedan jag jobbade som diskare :)....

va? vaddå hämnas? :confused:

skoteridioten skrev:
Ursäkta mig, men kockjobb lär det väl finnas ganska gott om?

Inte om man inte har 50 års erfarenhet och inte vill hamna på ett lunchhak i något indusriområde i mitten av ingenstans. tyvärr... har sökt ett antal jobb nu utan något som helst resultat...

Mcbrud skrev:

Cocks suck, som jag brukar säga....

Jag har nog aldrig hatat något så mycket i hela mitt liv, som jag hatade diskjobbet. Ska kanske inte generalisera, många trevliga människor, men köksmästaren var den arrogantaste och drygaste slusk jag träffat (Bortsett från min arbetsgivare, som var Hin Håles barn själv).

Mcbrud skrev:
Då man tyvärr blir arbetslös den siste september pga att restaurangen jag jobbar på stänger då så undrar jag nu om det finns några där ute som är intresserade av att anställa lilla mig som privat kock någon kväll?? är i stort behov av pengar!!!

Är du utbildad kock? Söka jobb på Chalmers kårrestaurang? Har inga fler förslag just nu men pm'ar om nåt dyker upp, känner lite folk som skulle kunna veta något.

Kom bara ihåg att man inte får vara för kräsen när man står utan jobb, med ett skitjobb med skitinkomst kan man alltid söka vidare...

Önskar dig lycka till!

sismo skrev:
Cocks suck, som jag brukar säga....

Jag har nog aldrig hatat något så mycket i hela mitt liv, som jag hatade diskjobbet. Ska kanske inte generalisera, många trevliga människor, men köksmästaren var den arrogantaste och drygaste slusk jag träffat (Bortsett från min arbetsgivare, som var Hin Håles barn själv).

Jo jag vet att det finns en hel del idiotiska kockar ute i restaurangbranschen, men jag fattar fortfarande inte vad detta har med mig att göra?
Råkade själv ut för den värsta slusken när jag gjorde min första praktik, han tafsade ständigt och kom med ordägliga förslag. Tillslut fick vi som var där nog och fick honom sparkad. gött vad det!!
Synd att du råkade ut för en sådan idiot, men det betyder inte att alla är det.
Du får väl träffa mig och se ifall du ändrar uppfattning! Men det kostar! :tungan

Hade tänkt mig en kostnad runt 500-1000 spänn plus råvarukostaden. Då ingår det såklart mat lagad av mig, servering och alla andra servicegrejor så som diskning och städning av köket. ( det som jag stökat ner då alltså)

chrilla skrev:
Är du utbildad kock? Söka jobb på Chalmers kårrestaurang? Har inga fler förslag just nu men pm'ar om nåt dyker upp, känner lite folk som skulle kunna veta något.

Kom bara ihåg att man inte får vara för kräsen när man står utan jobb, med ett skitjobb med skitinkomst kan man alltid söka vidare...

Önskar dig lycka till!

Jepp jag är utbildad kock samt servitris med högsta betyg inom båda ämnena.

Nej man ska inte vara kräsen när man står utan jobb men kan vara det när man än så länge har jobb. Började söka för ca fyra månader sedan och sedn dess har väl ansökningarna blivit både flera och till "sämre" arbetsplatser.

Men tack ändå för förslaget! Ska kolla upp det! Och kom mer än gärna med förslag.... kasnke kan laga en liten midddag som tack...
:)

Annonsera på nån annan sida så kan jag lova dig att du kommer att få både anständiga och väldigt många oanständiga förslag.

Sök jobb i något av våra vackra fjäll.Har själv jobbat två säsonger i Duved utanför Åre,nog det roligaste jobb jag haft.Mycke :fyllisar blev det.Sista året jag var där så hade vi bara kvällsöppet så det blev mycke brädåkande :banana Sätt dig på tåget och åk upp och gå runt och prata med krögarna.Mvh Jonte

Last edited:
Mcbrud skrev:

Vart går gränsen för allför kinky då, det är ju den frågan vi måste inrikta oss på här :va Syrrans kille serverade hela familjen i ENDAST ett förkläde modell litet, det var för kinky för mig dock... Men om det är utomstående av motsatt kön så funkar det ju...

Aha...
Hade du vart singel hade jag bjudit dig på midda, hmm, eller bjudit mig själv eller ja, haha! Ne men okej! Vore ju kul å ha en riktig kock nån gång...
Men är du inte nervös att de går åt pipsvängen med matlagningen? Hemma hos någon där du inte hittar i köket osv, du måste göra en redig invetering av köket först i så fall!

Jag själv är vid andra dejtingstadiet och tänkte impa med min egna matlagningskonst så du får vänta! =P hehe. Undrar vad du hade lagat? Jag kör med säkra kort, tacos/tortillas funkar alltid! :D

Du bor ju för långt bort, synd det annars hade det varit klart intressant. Har en lite privat fest på G inom en snar framtid om det blir som jag vill.

Om inte hittar inte jobb direkt gå till det stället du helst av allt vill jobba på och fråga om du får jobba gratis hos dom några veckor. Är du så duktig som du säger kommer dom säkert behålla dig. Har dom inget behov just då kommer dom ha dig i åtanke i framtiden iaf. Du kanske kan få ett papper på att du jobbat lite och skött dig till och med. Guld värt.

Mcbrud skrev:

kockjobb :)

Mcbrud skrev:

Inte om man inte har 50 års erfarenhet och inte vill hamna på ett lunchhak i något indusriområde i mitten av ingenstans. tyvärr... har sökt ett antal jobb nu utan något som helst resultat...

Nu är det ju som så att ska du komma nånstans o få in foten på någon av dom "finare" mer centralt belägna krogarna så är det just i nåt industriområde du får börja, tragiskt men sant!!

red_ninja skrev:
Nu är det ju som så att ska du komma nånstans o få in foten på någon av dom "finare" mer centralt belägna krogarna så är det just i nåt industriområde du får börja, tragiskt men sant!!

Faktum är att de som börjat på den banan också oftast fortsätter så. Vad jag vet iaf....

men tack alla för era svar och tips! Det värmer att det finns människor som bryr sig...

Mcbrud skrev:
Faktum är att de som börjat på den banan också oftast fortsätter så. Vad jag vet iaf....

men tack alla för era svar och tips! Det värmer att det finns människor som bryr sig...

Inte för att jag bryr mig men lycka till..

Läste någonstans att endast 20% av alla jobb som är lediga annonseras ut. Så gå vidare med ansökningarna. Kontakta ALLA du har haft o göra med under din utbildning (lärare, praktikplatser etc etc). Knacka dörr på alla ställen du kan tänka dig jobba på. Vet att det är mycket svart jobb i resturangbranchen, och de annonseras inte ut direkt (om du nu är villig och ta ett sådant).

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!