Privat hoj vid uppkörning!

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Gixxer 1000 K7
Tjena!

jag ska nu köra upp för tung mc,,
men jag fick en tid mycket tidigare än jag hade väntat mig! så jag har inte hunnit besiktiga min hoj!

så min fråga är! kollar dom upp några uppgifter på reg nummret tillexempel vid uppkörningen?

vore ju lite snopet att bomma bara för att den inte e bes!

och jag kan inte avboka tiden heller.. för då får jag vänta skitlänge! jag ficj en återbudstid!

tacksamm för svar
mvh

jo men om jag inte får tag på nån e de lönlöst att åka dit då?

det dom kollar på regbeviser är så att kubik är rätt o så.... kan inte tänka mig att dom ringer o kollar upp om den är besiktigad.. Men det är endå lite vågat att chansa.. du blir garanterat kuggad om dom kommer på dig!

Rooki skrev:
2157878 jo men om jag inte får tag på nån e de lönlöst att åka dit då?

Testa, jag höll på o klara mig men dom såg att mitt skattemärke var skrapat.. annars kollade dom typ inget...

Glöm inte regbevis bara..

Fixa återbudstid hos besiktningen

men det är inga problem dom kollar inte. Sålänge märker inte är skrapat eller så, så är det ok

Polarens hoj ringde dom och kollade upp även den andra hojen som var med och skulle köra upp.
Detta var i Skövde.

Det kan vara bra att kolla med en trafik skola eller liknande om de inte hyr ut en hoj åt dej.
De brukar vara lätt körda och funkar bra vid krypkörning!

Du kan behöva ta en lektion så att de ser att du kan köra!
Jag la ut 3000 på mitt kort!

Chansa inte! När jag tog mitt kort så kom det en kille till uppkörningen med privat hoj. Den blev grundligt kollad och tydligen var det något som inte var som det skulle, vad vet jag inte riktigt. Detta ledde naturligtvis till stress +moms :näsblod då han fick en timme på sig att hitta en annan hoj. Det lyckades han med men om han klarade kortet förtäljer inte historien. Men lattjo kan det inte vara att behöva köra upp på en hoj man inte kört tidigare.
Lycka till :)

Du kanske fattat galoppen, men jag vill ändå säga att de kollade ALLT på min hoj när jag skulle köra upp. Fick fö åka hem igen första ggn då jag saknade regbevis.

Skön snubbe :rofl :rofl :rofl Ska göra en uppkörning med en obesiktad hoj......... :lol :lol Att du klarade av teorin måste vara ett smärre under, men du kanske hade en bok i knät som ingen såg?
Vet inte om jag ska beundra eller idotförklara snubben. Men det är ju jävligt iskallt att blåsa VV på det sättet. :yoparty

Känns kanske lite dumdristigt att göra en sån chansning.. Jag skulle inte gjort det iaf.

Rooki skrev:
2157839 Tjena!

jag ska nu köra upp för tung mc,,
men jag fick en tid mycket tidigare än jag hade väntat mig! så jag har inte hunnit besiktiga min hoj!

Som flera andra redan skrivit, se till att få hojen beskitigad innan du kör upp eller hyr/låna hoj. Riktigt dumt att chansa!

kingpin2 skrev:
2160632 Det kan vara bra att kolla med en trafik skola eller liknande om de inte hyr ut en hoj åt dej.
De brukar vara lätt körda och funkar bra vid krypkörning!

Du kan behöva ta en lektion så att de ser att du kan köra!
Jag la ut 3000 på mitt kort!

Mitt kort kostade 1050:- :D

Davidk skrev:
2162663 Mitt kort kostade 1050:- :D

Det har jag lite svårt att tro men men.
Uppkörnings kostnad 800sek
Tillverkning av kort och fotografi 150 sek
Lämp ca 300 sek om jag kommer i håg rätt
skrivning 180 sek.
Det blir ju lite mer men men som sagt!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing