Prius reklam?!

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Såg reklam för toyota prius där dom sade att med varje prius så minskade man koldoixin utsläppen med 1 ton varje år.
Hur f*n kan det vara möjligt?
Säg att man åker 1500mil på ett år, och för enkelhetens skull räknar på 1l/m på en vanlig bil, trycker den ur sig 1ton eller mer koldioxid??
Någon som vet eller bluffar toyota?

Bara kolla hur många kilo just din bil släpper ut per kilometer. Ring återförsäljaren eller kolla listor på nätet.
Jag tror inte att de bluffar, det är ju stora utsläpp vi snackar om men de bidrar ju till något gott så det kvittar ju.
Mer växthuseffekt åt folket!

Jag tycker att det intressanta är att Toyota tror att energi skapas ur ingenting. Även om deras hybridmotor går på el så måste denna el skapas och det skulle i princip kunna vara importerad brunkols-el från Polen vilket troligen ger ett större koldioxidutsläpp än från bensinmotorn själva.

Jävla, bror duktig skitreklam!:mad:

Läser man det finstilta längst ner i rutan så hittar man svaret.

Det är beräknat utgående från att man kör 200000km under året. Där står också vad de jämfört med för bil men jag kommer inte ihåg det just nu.

Läser man det finstilta längst ner i rutan så hittar man svaret.

Det är beräknat utgående från att man kör 200000km under året. Där står också vad de jämfört med för bil men jag kommer inte ihåg det just nu.

o vem kör 20000 mil om året då??

För massor med år sedan mätade Teknikens Värld (tror jag det var) avgaserna både i insugsluften och utblåset på en SAAB, det visade sig att man åkte omkring och renade luften i stockholms innerstad (i vissa avseenden, vissa skadliga ämnen) i rusningstrafik.

Men det var på den tiden det var gott om bilar utan katalysator.

Jämför man Prius med en sur gammal amerikansk bensinpickis utan avgasrening så misstänker jag att man får gynnsamma siffror från priusen om man bara kör den på batterier och laddar med solceller/vindkraft (och inte räknar miljöförstöringen som solcells/vindsnurre tillverkningen ger)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg