Prisvärt??

RandomHero

Bruksare!
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
ktm 660 - 06
Tjaa!!
Nu har ja hitta en motard som ja vill köpa och nu undrar ja om den är prisvärd har som sagt inga kunskaper inom det här området :rolleyes: ..

pris 65000 kr Husaberg 650Fs Super Motard -04
dubbla kåpset, dubbla avgasrör, miniblinkers, öhlinsdämpare, miniskylt, trimmad av Motospeed = GRYM!, dubbla luftintag, regndäck fram och mönstrat slicks bak, LV-reggad, reggad som lätt mc = extremt billig försäkring
tacksam för svar!
Mvh Dan
den har för övrigt gått 200h om ni undrar det

En trimmad motor som gått 200 timmar kommer du få lägga stora summor på att renovera. Köp ej. (dessutom var den rätt dyr)

Olof Eriksson skrev:
En trimmad motor som gått 200 timmar kommer du få lägga stora summor på att renovera. Köp ej. (dessutom var den rätt dyr)

ok...hmm ja som va sugen på den, men du vet garanterat mer än mig. vad ligger 04 i pris ungefär? kanske svårt att säga beroende på hur den är körd.

RandomHero skrev:
ok...hmm ja som va sugen på den, men du vet garanterat mer än mig. vad ligger 04 i pris ungefär? kanske svårt att säga beroende på hur den är körd.
Runt 60 000. En husaberg ska vara körd "hårt", annars mår den inge vidare. Köp ingen hoj som försäljaren skryter med att ha wheelat tre kilometer med dock. Ju färre timmar destå bättre, förutsatt att killen talar sanning då.

Olof Eriksson skrev:
Runt 60 000. En husaberg ska vara körd "hårt", annars mår den inge vidare. Köp ingen hoj som försäljaren skryter med att ha wheelat tre kilometer med dock. Ju färre timmar destå bättre, förutsatt att killen talar sanning då.

ok ja de är klart, och ja blev rekomenderad att köpa en 04 pågrund av att den "håller" bättre. Stämmer det?
Och sen blir man ju lite fundersam när alla spyr på husaberg och hyllar ktm vet inte vad man ska tro :confused:
Inte lätt och veta när man är helt grön imon området....

Jag hade inte köpt en Husa 04 (eller KTM 450/525 eller annan race motard) med 200h om den inte var bra mkt billigare än 65k + att säljaren kunde visa att stor service/motorrenovering gjorts relativt nyligen.

Olof Eriksson skrev:
En husaberg ska vara körd "hårt"
Kan du utveckla ämnet så vore jag tacksam. Har aldrig fått någon vettig förklaring till varför en hoj pressad till gränserna skulle må bättre alls. Intresserad av att höra din utläggning. :)

RandomHero skrev:
ok ja de är klart, och ja blev rekomenderad att köpa en 04 pågrund av att den "håller" bättre. Stämmer det?
Och sen blir man ju lite fundersam när alla spyr på husaberg och hyllar ktm vet inte vad man ska tro :confused:
Inte lätt och veta när man är helt grön imon området....
Håller bättre om barndomsfelen är tillfixade. Sen är 04an mycket kraftigare än 02an å 03an, och många tycker att den är mer lättkörd (det gjorde inte jag dock, men då var man väl så inkörd på sin egen).

Husa är skitkul och funkar bra bara man håller efter den. Fråga Yasha om det tex!

philsson skrev:
Kan du utveckla ämnet så vore jag tacksam. Har aldrig fått någon vettig förklaring till varför en hoj pressad till gränserna skulle må bättre alls. Intresserad av att höra din utläggning. :)
Det är så liten oljemängd och motorn är byggd för att gå i race att om du ligger å nöter på jämngas så får motorn dålig smörjning, vilket är sämre än att den påfrestas. Går den på bakhjulet långt får den halvtaskig smörjning också.

Sen att man kan förlänga livslängden med att inte varva mot varvstoppen hela tiden, det är en annan typ av att köra motorn lugnt. Husan har nog mycke kraft ändå att lyfta framhjulet från mellanregistret så det är inte tokviktigt att varva den för att få nå fart.

Olof Eriksson skrev:
Det är så liten oljemängd och motorn är byggd för att gå i race att om du ligger å nöter på jämngas så får motorn dålig smörjning, vilket är sämre än att den påfrestas. Går den på bakhjulet långt får den halvtaskig smörjning också.

Sen att man kan förlänga livslängden med att inte varva mot varvstoppen hela tiden, det är en annan typ av att köra motorn lugnt. Husan har nog mycke kraft ändå att lyfta framhjulet från mellanregistret så det är inte tokviktigt att varva den för att få nå fart.
Jo det förståss det förstår jag. Trodde du syftade just på att köras på höga varv osv därav min fråga. Men upp och ner på framhjulet, inbromsning, axx mm får ju oljan att cirkulera runt i motorn och då mår den bra. Har ändå en fråga jag skulle vilja lägga fram här och det är om jag nu ligger på en landsväg med en Husaberg hur bör jag anpassa körstilen för att motorn ska smörjas bra?. Det räcker inte med att skifta hastighet och växla mycket alt köra lite bakhjul ibland? eller måste dessa hojar köras på bana för att få den smörjning de behöver.

Priset på en vara bestäms mellan säljaren och köparen!!

Killen med hojen försöker få tillbaka pengar han lagt på dubbla ljuddämpare (antar nu det är den här ), massa plast osv. Om det är värt det eller ej är ju upp till köparen. Själv tycker jag dubbelsystemet är FETPORRIGT :tuttar

200h är inga problem om den är välskött. Han säger att han nyss kostat på motorn 17lök och verkar det trovärdigt är det ju inget konstigt.

Supermoto skrev:
Priset på en vara bestäms mellan säljaren och köparen!!

Killen med hojen försöker få tillbaka pengar han lagt på dubbla ljuddämpare (antar nu det är den här ), massa plast osv. Om det är värt det eller ej är ju upp till köparen. Själv tycker jag dubbelsystemet är FETPORRIGT :tuttar

200h är inga problem om den är välskött. Han säger att han nyss kostat på motorn 17lök och verkar det trovärdigt är det ju inget konstigt.

japp det är den :)..är riktigt sugen på den. om det är trovärdigt lr inte vet ju ja inte för han skulle kunna lura mig så det stog härliga till :tomten, är som sagt rätt grön inom det här..
ja man lever ju bara en gång!! :yoparty
ska man bränna stålar lr tänka en gång till :fyllisar

RandomHero skrev:
japp det är den :)..är riktigt sugen på den. om det är trovärdigt lr inte vet ju ja inte för han skulle kunna lura mig så det stog härliga till :tomten, är som sagt rätt grön inom det här..
ja man lever ju bara en gång!! :yoparty
ska man bränna stålar lr tänka en gång till :fyllisar

Tyvärr! KTM660 låter som ett bättre val när det gäller första hojen, men som sagt man kan ju alltid lära sig av sina misstag oavsett vad du väljer!

Olof Eriksson skrev:

men asså? 60k för en 04:a?
köpte en helt ny 04:a i somras för 59 inkl fp helsystem.

husa0wner skrev:
Excuse me mister, jag gjorde en tvärkoll på blocket och det var vad jag såg som en välskött och relativt lite körd hoj kostade. Kan väl va billigare än det också.

husa0wner skrev:
Bara att gratulera då isf.
Det är INTE ett normalt pris bara för att en person lyckats göra en bra affär :mattias ;)
Nypris är ju ~87000 och att hävda att normalt tapp på mindre än ett år skulle vara minst 17000 är ju inte vettigt tycker jag.
Det finns alltid personer som kan få loss hojar till helt sjuka priser (spons, polare, fjolårsmodeller osv) och de säljer dem ju sen med god förtjänst trots att de kanske är billigast på blocket. Men det är inte det normala.

Back