Prisvärt mediacenter?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Har börjat ledsna på PS3an´s förmåga att streama media till min plasma.
En jäkla massa strul är det med PS3 Media Server osv.

Skulle vara skönt med en egen enhet som fixade detta som inte kostar en mindre förmögenhet.
Kommer egentligen enbart att streama filmer i olika format till TVn från datorn.

Blev lite sugen på denna, rätt prisklass iaf.

TViX HD N1

Men säg att jag vill spela upp en .img-fil direkt med denna, kommer det att fungera?

MKV är väl egentligen viktigast, men det vore fint om den stödde vanliga DVD-format sas.

...sväng ihop en liten pc istället.
Jag plockade nyss ihop en liten mini-itx till vardagsrummet baserat på:

Asrock E350M1, 2 gig DDR3, Ace proton låda och en gammal 2,5" satadisk jag hade liggandes.
Blev en jäkligt kompetent, minimal och tyst maskin för små pengar (ser inte fel ut heller).
Kör xbmc under win7 - och den äter upp allt.

/J

Nja, jag vet ju att en del gör så.
Men jag har redan en stationär och två laptops så en dator behöver jag inte. Sen är det svårt att få ihop en skaplig burk för 900 :-.

Men annars så. :)

Nja, jag vet ju att en del gör så.
Men jag har redan en stationär och två laptops så en dator behöver jag inte. Sen är det svårt att få ihop en skaplig burk för 900 :-.

Men annars så. :)

Njä, men säg 1700 om du har en 2,5 disk liggande. Mycket mera funktionalitet, äpplen vs päron sas.

Har en HTPC över som bara står och samlar damm. Nytt grafikkort med HDMI-utgång, men HDDn har gett upp vilket är anledningen till att den blivit stående. Kostade mig 2500kr veckan innan den dog. Ge mig en 1000-lapp plus frakt så är saken biff.

Ska flytta och orkar inte släpa med den :)

Vad är det som inte funkar att streama från ps3'an? Eller rättare sagt, hur strular det?

Det började för ett bra tag sedan. PS3an hittar inte Media server, en hel del MKV funkar inte att streama i öht (kanske är samma lika på en extern mediacenter?) och allmänt bökigt.

Det kanske går att få fart på dock, bara att jag tappar lite intresse.

Har en HTPC över som bara står och samlar damm. Nytt grafikkort med HDMI-utgång, men HDDn har gett upp vilket är anledningen till att den blivit stående. Kostade mig 2500kr veckan innan den dog. Ge mig en 1000-lapp plus frakt så är saken biff.

Ska flytta och orkar inte släpa med den :)

Hmm, hur stor är den fysiskt sett?
Spec?

Funkar att köra full HD på utan problem?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti