Prisvärdhet hos 14E

Niklosia

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX 750 ES -83
har tänkt nu att köpa en minimoto o är väl som många förförd av det låga priset o sen är jag snål :P... så undrar vad folk som äger en minimoto av modell 14e, om det nu är så den heter, vad de tycker om den om de ångrar sitt köp eller inte. jag har kollat på den hos minimotocenter i gbg för 2300:- (dock endast på hemsidan) ska väl säkert köpa några uppgraderingar inom sin tid men är det ett värt köp från början?? vill inte lägga ut 5000 eller nåt sånt utanb just nu är det det låga priset som lockar. men vill fortfarande inte ha nån skit som pajar direkt eller som inte orkar med mig :P..

vore tacksam för svar eller tips på bra o billiga ställen i gbg... garanti är ju o föredra..
 
Last edited:
Jag har inte haft några direkta problem med mina 14e, men suget efter trimning kommer snabbt.
Och då är man uppe i pris över en GRC kopia, men har knappa hälften av prestanda.

14e är bra att börja med, så man får in lite körvana/"teknik", men sedan så är det bara dem värre modellerna som gäller.

Jag kanske har haft tur med mina också. Inte mycket som gått sönder.
Knappt något alls.

Tycker bara att du ska göra dig beredd på att lite småfel kommer.
 
vad kostar en sådan grc kopia o vad är skillnaden.... vad är det för trim du tänkt köpa??
 
Niklosia skrev:
2229474 vad kostar en sådan grc kopia o vad är skillnaden.... vad är det för trim du tänkt köpa??

En liten värsting kan kosta ca 5000kr, och ger ca 8-10HK,
Även en blata kopia får du under 5000kr

När det gäller trim till 14e så kan det springa iväg.
Avgas rör XXL: ca 600KR.
En ny fugge kanske 600kr
Luftfilter: 100kr
Sedan ett reedblad 100kr.
Sedan vill en del köpa ny cylle & kolv så mellan 995-2000kr

Sedan kostnad för hoj & frakter.

Du kanske får som jag ca 5HK på en 14e, men då har det kostat mer än en GRC kopia.
 
Nyström L skrev:

Jag får PM:a dig om säljare ( kina hojjar)

Produkt : PB-908™
Pris : 4.999 kr
Tillverkare : Zimini™
Vikt : 35 kg

Motor: 50 cc, 2-takt
Max hastighet (km/h): 80
Kylning: Vatten
Max effekt: 8,0 kW / 18.000 rpm
Tändning: CDI
Dämpare (fram/bak): Nej / Nej
Längd (cm): 98
Max last (kg): 100
Kartong Strl (cm): 104x36x58,5


Modell: C4
pris: 4900kr
Motor: Vätskekyld
Toppfart: 90km/h
Standar kraft: 8 hk
Växellåda: Atomat
Cylinder volym: 39 cc
Startanordning: Dragstart
Max last: 120kg
Vikt: 27kg


Modell: Z1
pris: 6400kr
Motor: Vätskekyld
Toppfart: 110km/h
Standar kraft: 12+ hk
Växellåda: Automat
Cylinder volym: 49 cc
Startanordning: Dragstart
Bromsar: Skivbroms bak/fram
Tank: 1,7 L
Sitthöjd: 54cm
Max last: 120kg
Vikt: 28kg
Fraktvikt: 32kg

( en 5 ports motor (designad efter BZM motorn) Z1:an är stylad efter den världskända ZPF 204M men nu med 49cc och 12+ hk.)
 
Last edited:
Alla mina kompisars 14E har gått åt helvete med, en av dom lossade vevstaken på å slog hål o motorblocket!5 dagar gammal:S
 
N_Rodstrom skrev:
2243883 Alla mina kompisars 14E har gått åt helvete med, en av dom lossade vevstaken på å slog hål o motorblocket!5 dagar gammal:S

Alltid kul att höra.... Mina kompisars gick sönder :hihi

Mitt svar blir iaf: Har ägt 3 motorer, och alla funkar ännu idag.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top