prisvärda och bra racehandskar?

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Haft ett par halvarsson nu sist, mkt nöjd med dom men dom sjunger på absolut sista versen. Några förslag? Kollat på Alpinestars värsta (namn??) dom e dögoa, men 1700 pix??? Nää.. så skrapar man sönder dom 2:a dan!!

Jag har körde med RST's värsta modell förra året och jag tycker att de känns likvärdiga med mina Alpinesters GP plus.

Kommer inte ihåg vad de kostar, men billigare än Alpinestarsen var de allt.

Handelsbodens handskar slet jag ut på en halvsäsong,kuddarna i handflatan lossnade efter någon månad och dom tappade passformen ganska snabbt i mitt tycke.

Jag köpte sedan Halvarssons Apex,lite kalla på hösten men annars väldigt sköna.

Alpinestars vet jag inget om ,mer än att jag hört att dom slits fort...men sen om det är sant eller inte.

HenRRik skrev:
Haft ett par halvarsson nu sist, mkt nöjd med dom men dom sjunger på absolut sista versen. Några förslag? Kollat på Alpinestars värsta (namn??) dom e dögoa, men 1700 pix??? Nää.. så skrapar man sönder dom 2:a dan!!

Jag köpte ett par på MC-Poolen som jag är mycket nöjd med (iofs bara ca 130-140 mil). Hög krage, gott om skydd för alla möjliga leder (inkl handled, handkant, lillfinger etc), bra ventilation etc för drygt 600:-

Har räddat mina knogar och lillfingret på ena handen hittills :tummenupp

http://www.mcpoolen.se/clothes/handskar/tunna/mcpool/competition/svartbla.shtml

Wups... såg nu att de ligger på 995:- :3freak

HenRRik skrev:

Har AlpineStars näst värsta..
Dom är sjukt sköna. Rejäla carbon skydd på knogarna och lite småskydd också.
Snygga som fan är dom också :D

Glöm Gp plus hanskarna dom är totalt värdelösa har fått sytt ihop sömmarna på alla mina fingrar plus lagt extra tyg på slit ytorna köp något annat vad som hälst

och jag är inte dem enda som har det problemet

HenRRik skrev:

Jag har beställlt Alpinestars Gp-Tech, det ska väl vara deras värsta. Vart har du hitta dom för 1700:-? Det skulle jag gärna vilja veta :) Jag beställde min från Usa.

Undrar varför mc-handskar är så jävla crappy? Tex ett par snowboardhandskar håller flera säsonger trots mekanisk nötning, men hojhandskar knappt håller en säsong utan att spricka i sömmarna. Bara att gilla läget, men skumt är det :confused:

tuppjuck skrev:
Jag köpte ett par på MC-Poolen som jag är mycket nöjd med (iofs bara ca 130-140 mil). Hög krage, gott om skydd för alla möjliga leder (inkl handled, handkant, lillfinger etc), bra ventilation etc för drygt 600:-

Har räddat mina knogar och lillfingret på ena handen hittills :tummenupp

http://www.mcpoolen.se/clothes/handskar/tunna/mcpool/competition/svartbla.shtml

Wups... såg nu att de ligger på 995:- :3freak

Hade sådana 2004. Bra passform och billiga (650:-) men jag nötte igenom skinnet i handflatan på 1000mils körning så dom skyddar nog rätt så uselt. Finns mycket bättre handskar för 1000spänn.

nilzz skrev:
Jag har beställlt Alpinestars Gp-Tech, det ska väl vara deras värsta. Vart har du hitta dom för 1700:-? Det skulle jag gärna vilja veta :) Jag beställde min från Usa.
Tror han menar GP-plus. Jag får mina GP-pro imorgon, pga av lite strul med affären så blev det halva priset för -06 modell :tummenupp

FUBAR skrev:
Tror han menar GP-plus. Jag får mina GP-pro imorgon, pga av lite strul med affären så blev det halva priset för -06 modell :tummenupp

JO det är nog det han menar.

Ja inband ska man ha tur! Hoppas dom funkar fint!

HenRRik skrev:
Kollat på Alpinestars värsta (namn??) dom e dögoa, men 1700 pix??? Nää.. så skrapar man sönder dom 2:a dan!!

Var det Gp-tech handskar? Om det nu är så, kan du inte vara snäll och säga vart du hittat dom, det är nämligen billigt med 1700:- för dom.

Vill veta :)

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...