Prisvärd hjälm?

• Thread starter Thread starter Sgt Liberia
  • Start date Start date
Xr-1000 any day man! är lätt värt en 500 mer än raid 2 för mer ventilation o snyggare design ;)

Titta på X-lite istället om du vill ha nåt åt nolan hållet...

Är Shoei RF 1000 i USA exakt samma som Shoei XR 1000 i europa? Samma storlekar m.m?

Jag skulle ALDRIG riskera att beställa en hjälm över nätet för att spara in nåra futtiga hundringar, är ju faaan så mkt smidigare o reklamera jämtemot butik i Sverige om något händer osv, sen har det faktist hänt att fraktbolag har mosat en hjälm eller 2...
Dessutom kanske man inte är helt på de klara med vilken storlek man ska ha o är man snäll och inte har använt hjälmen så får man i vissa trevliga butiker byta till annan storlek(har hänt mig!)

men XR-1000 är bra ja!

edit: såg på andra länken att de var dekalade för 330 euro men de var ju restnoterade allihop

Shoei Raid II ~3300:-, Testa först vilka hjälmar som passar ditt huvud.

håller med där, shoei och arai har helt olika former. jag tex kan inte använda arai hjälmar, blir skitskumt.
prova först köp sen
förövringt så har KBC många prisvärda och snygga hjälmar

Jag skulle ALDRIG riskera att beställa en hjälm över nätet för att spara in nåra futtiga hundringar, är ju faaan så mkt smidigare o reklamera jämtemot butik i Sverige om något händer osv, sen har det faktist hänt att fraktbolag har mosat en hjälm eller 2...
Dessutom kanske man inte är helt på de klara med vilken storlek man ska ha o är man snäll och inte har använt hjälmen så får man i vissa trevliga butiker byta till annan storlek(har hänt mig!)

men XR-1000 är bra ja!

edit: såg på andra länken att de var dekalade för 330 euro men de var ju restnoterade allihop

MOSAT:skrämd

Last edited:
skulle kora pa en x-lite 601 capris 2800kr...

visir kostar ca.400kr....

finns i bla. blanksvart och mattsvart..

sitter klockrent pa mig.....

dock sa sitter ju vissa hjalmar bra pa vissa huven och andra inte..

denna hjalm rekommenderade en firma for mig och den holl for att skalla in i taket pa en bil i 80-90km/h.....

denna hjalm kanns faktiskt battre an manga dyrare hjalmar ...

finns intresse av denna sa kan jag ordna 15-20% rabatt pa priset och skicka den till dig...

utan extra kostnad....

mvh tobbe..

PM.a mig vid intresse...

Det här med hjälmar är väldigt inviduellt!! Prova så många olika märken du kan innan du bestämmer dig för en, det är mitt tips. Så tycker jag att man ska ha en färgglad hjäml! För det är ju faktiskt viktigt att synas i trafiken! Men tanke på allt bilfolk som som inte tittar sig för.....

Själv har jag en One hjälm, väldigt nöjd med den.

Var hittade du den?

men XR-1000 är bra ja!

Skiljer ca 1500 spänn från louis.de jämfört med en svensk handlare. För dom loverna så är det värt den minimala risken att fraktbolaget har pajjat hjälmen (som ändå inte spelar någon roll eftersom godset är försäkrat i vilket fall som helst) Sen så provar man ju ut sin storlek innan man beställer/köper (om man är smart ;))

Och det står ju att hjälmarna är Sofort lieferbar. Alltså tillgängliga direkt. Bara att beställa och spara pengar.:tummenupp

Första länken var det ju enfärgade för 330 euro de kostar 3600 i Sverige.

Det står restposten på alla storlekar när JAG tittar, vad betyder det då?
Jag har ingen aning själv men restnoterat på svenska kopplade jag till ivf...

Sen är det inte roligt o kriga med fraktbolag kan jag säga av egen erfarenhet.
men 1500 i rabatt ja då skulle man kanske chansa ;)

mvh

Skiljer ca 1500 spänn från louis.de jämfört med en svensk handlare. För dom loverna så är det värt den minimala risken att fraktbolaget har pajjat hjälmen (som ändå inte spelar någon roll eftersom godset är försäkrat i vilket fall som helst) Sen så provar man ju ut sin storlek innan man beställer/köper (om man är smart ;))

Och det står ju att hjälmarna är Sofort lieferbar. Alltså tillgängliga direkt. Bara att beställa och spara pengar.:tummenupp

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back